معاون وزارت راه و شهرسازی گفت: تونل کبیرکوه در استان ایلام ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، امیر امینی معاون وزارت راه و شهرسازی در پایان بازدید از پروژه های راهسازی استان ایلام گفت: تونل کبیرکوه یکی از بزرگترین تونل های جاده ای کشور است که با بهره برداری از آن ضمن رفع مشکل بار ترافیکی مسیر غرب و شمال غرب کشور به بنادر جنوبی، ارتباط استان های مرکزی به عتبات عالیات در کشور عراق نیز بطور چشمگیری تسهیل می شود.

وی با اشاره به نقش مهم تونل کبیرکوه در توسعه استان ایلام، افزود: اتصال ۲ شهرستان دره شهر و آبدانان به یکدیگر نه تنها از لحاظ اقتصادی بلکه یک پروژه بزرگ اجتماعی نیز تلقی می شود، همچنین این پروژه در آینده می تواند به عنوان یک کریدور به مرزهای غربی و از مسیرهای مهم عتبات عالیات باشد.

معاون برنامه ریزی و مدیربت منابع وزیر راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی این طرح را بیش از ۶۰ درصد عنوان کرد و یادآور شد: این پروژه بار مالی زیادی دارد، طبق برآوردهای انجام شده بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه نیاز است.

امینی با اشاره به طول پنج کیلومتری این تونل بزرگ گفت: یک هزار و ۳۰۰ متر از حفاری این تونل باقیمانده است که هم اکنون ۲ پیمانکار مربوطه با جدیت در حال کار هستند.

انتهای پیام/ب

وضعیت تونل کبیرکوه در استان ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.