شهریاری گفت: عفونت‌های بیمارستانی سبب افزایش مرگ و میر بیماران و تحمیل هزینه‌های گزاف بر حوزه سلامت می‌شود.

عفونت‌های بیمارستانی سبب مرگ و میر مردم و افزایش هزینه‌های حوزه سلامت/ مقاومت میکروب‌ها باعث سخت شدن درمان عفونت‌های بیمارستانیحسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: امروزه عفونت‌های بیمارستانی یکی از مسائل مهم در حوزه پزشکی در تمام دنیا و به خصوص ایران است و نیازمند لزوم مراقبت های بیشتر در این حوزه  برای پیشگیری از عفونت‌های بیمارستانی است.

وی بیان کرد: عفونت‌های بیمارستانی در برخی از موارد باعث مرگ و میر افراد و به ویژه بیماران به دلیل ضعف ایمنی بدن می‌شود و مشکلاتی را از لحاظ سلامت و هزینه‌های درمان بر افراد و حوزه سلامت تحمیل می‌کنند.

شهریاری ادامه داد:‌ برای پیشگیری و مراقبت از عفونت‌های بیمارستانی می‌توان از کارهای سخت افزاری به سمت نرم افزاری حرکت کرد به طوری که اگر ما بتوانیم سطح آموزش عموم جامعه را ارتقاء ببخشیم، کارهای خوبی در حوزه پیشگیری و بهداشت در کشور قابلیت اجرا دارند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: همه ما باید در اجرای قوانین تعامل خوبی با سازمان ذیربط داشته باشیم و  اگر همه ما قوانین را به طور کامل رعایت کنیم، بسیاری از مشکلات جامعه قابل حل است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: عفونت‌های بیمارستانی سلامت جامعه را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و همین مسئله نگرانی‌هایی را در خصوص کاهش سطح بهداشت محیط بیمارستان‌ها ایجاد می‌کند.

وی گفت: علی‌رغم حرف نادرست آمریکایی‌ها که می‌گویند دارو و تجهیزات پزشکی جزو تحریم‌ها به حساب نمی‌آیند، تحریم ها باعث شده تا در زمینه تهیه و تأمین برخی از تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی برای کشور با مشکلاتی روبرو شویم.

انتهای پیام/

مشکلات عفونت های بیمارستانی در بیماران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار