۷۹ طرح بخش کشاورزی مازندران با اعتبار ۶۸۵ میلیارد ریال در هفته دولت به بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  محمد اسلامی استاندار مازندران پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح همزمان طرح‌های بخش کشاورزی در محمودآباد گفت: اقدامات برای مردم باید پیوسته، هدفمند و با برنامه باشد تا مردم خدمت‌رسانی مسؤولان را احساس کنند.

وی افزود: باید در بخش کشاورزی ایجاد ارزش افزوده بالا را شاهد باشیم.

استاندار مازندران گفت: تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری در بخش کشاورزی یکی از اقدامات مهمی است که نیازمند همکاری مردم است چراکه با اجرای این طرح راندمان تولید افزایش پیدا می‌کند و اگر تولید زیاد باشد دغدغه کشاورزان از واردات برنج را کاهش می‌دهد.

اسلامی افزود: تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری باید با شتاب و سرعت بیشتری انجام شود و در این راستا جهاد کشاورزی تلاش بیشتری برای اجرای این طرح در روستا‌ها داشته باشد.

وی گفت: در بخش کشاورزی باید تنوع فعالیت در روستا‌ها داشته باشیم به گونه‌ای که تحصیل‌کرده‌های ساکن در روستا‌ها تمایل به کشاورزی داشته باشند و امنیت غذایی تا چندین سال آینده پایدار باشد.

رتبه نخست مازندران در جذب اعتبارات اشتغال روستایی

عزیزاله شهیدی‌فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این مراسم گفت: جهاد کشاورزی مازندران رتبه نخست جذب اعتبارات اشتغال روستایی را در استان و کشور به خود اختصاص داده است.

وی افزود: برای توسعه بخش کشاورزی، تسهیلات ارزان قیمت تحت عنوان وام اشتغال روستایی به روستاییان پرداخت می‌شود و جهاد کشاورزی مازندران توانسته صد درصد سهم خود را از این اعتبارات جذب کند و علاوه بر آن ۲۵ میلیارد تومان مازاد از سایر بخش‌ها مانند صنعت، معدن و تجارت، خدمات و گردشگری را سهم خود کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: باید اراضی زراعی و باغی استان در راستای تولید، اشتغال و امنیت غذایی حفظ شود.

شهیدی‌فر افزود: یک هزار و ۳۶ هکتار از شالیزار‌های مازندران با اعتبار ۹ میلیارد تومان تجهیز و نوسازی شد.


انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار