مدیر بخش همکاری‌های بین‌المللی شرکت «روستک» روسیه اعلام کرد تحویل سامانه‌های موشکی اس ۴۰۰ به ترکیه زودتر از موعد مقرر صورت خواهد گرفت.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،، روسیه اعلام کرد تحویل سامانه‌های ضدموشکی اس ۴۰۰ به ترکیه زودتر از موعد مقرر صورت خواهد گرفت.

ویکتور کلادوف، مدیر بخش همکاری‌های بین‌المللی شرکت دولتی «روستک»، در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد مسکو در پاسخ به درخواست آنکارا، قبول کرده است مهلت تحویل سامانه‌های اس ۴۰۰ را به ترکیه -که عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است- کاهش دهد. به این ترتیب اولین سامانه‌های موشکی اس ۴۰۰ از سال ۲۰۱۹ در اختیار ترکیه قرار خواهد گرفت.

این مقام روستک تصریح کرد خرید سامانه‌های موشکی اس ۴۰۰ روسیه از سوی ترکیه، که از اعضای ناتو هم محسوب می‌شود، رویداد مهمی است.

او  افزود: شرکای ترکیه‌ای ما خواستار تسریع روند ساخت و تحویل این سامانه‌ها شده بودند و شرکت سازنده نیز تصمیم گرفته است به درخواست آن‌ها پاسخ مثبت دهد.

این مقام روستک در پاسخ به سوالی درباره امکان ساخت مشترک این سامانه‌ها از سوی روسیه و ترکیه اعلام کرد: «باید در نظر داشته باشیم که فناوری ساخت این سامانه‌ها بسیار پیچیده است. مبنای مادی، فناوری بالا و همچنین برخورداری از نیرو‌های متخصص برای چنین همکاری لازم است و تحقق این هدف زمان خواهد برد.»

او همچنین اعلام کرد روسیه و ترکیه ظرفیت‌های صنعتی و فناوری‌های کافی در اختیار دارند تا بتوانند به ساخت مشترک جنگنده‌های نسل پنجم اقدام کنند.

سامانه اس ۴۰۰ پیشرفته‌ترین سامانه دفاع ضدهوایی و ضدموشکی روسیه است که در صورت لزوم قابلیت انهدام اهداف زمینی را نیز دارد. موشک‌های اس ۴۰۰ ساخت روسیه قابلیت رسیدن به ارتفاع سی کیلومتر را دارند و برد آن‌ها از چهارصد کیلومتر نیز فراتر می‌رود.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار