کارشناس فوتبال کشورمان گفت: سطح کیفی بازیکنان ۲ تیم الدحیل قطر و پرسپولیس ایران زیاد است.

حمید درخشان کارشناس فوتبال کشورمان در گفتگو خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دیدار امروز پرسپولیس ایران مقابل الدحیل قطر گفت: پرسپولیس بازی بسیار سختی در مقابل تیم فوتبال الدحیل در پیش دارد. تفاوت‌های زیادی بین پرسپولیس و رقیبش وجود دارد. سطح کیفی بازیکنان 2 تیم با هم برابر نیست و نکته مهم دیگر این است که بازی در دوحه برگزار می‌شود و شرایط آب و هوا و میزبانی حریف روی پرسپولیس تاثیر گذار است.

درخشان: پرسپولیس تفاوت‌های زیادی با رقیبش در آسیا دارد

او در مورد شرایط تیم پرسپولیس و الدحیل قبل از آغاز دیدار گفت: شرایط تیم الدحیل با توجه به تغییر سیاست‌های که قطری‌ها در فوتبالشان داشتند با تیم پرسپولیس متفاوت است. آن‌ها خرید‌های جدید خوبی داشتند، اما پرسپولیس هیچ خریدی نداشته و با همان داشته‌های فصل قبل در این بازی حاضر خواهد شد. این مسائل کمی کار را برای پرسپولیس سخت خواهد کرد، اما این سخت بودن کار باعث نمی‌شود که پرسپولیس در این بازی تسلیم مطلق باشد. پرسپولیس می‌تواند در این بازی باهوش بازی کند و با انجام دادن یک بازی بسته می‌تواند بازی را نگه دارد و برنامه‌های بعدی را در تهران با حضور تماشاگرانشان عملی کند.

درخشان در مورد استراتژی تیم پرسپولیس در این بازی گفت: هر سه خط پرسپولیس در این بازی وظایف مهمی دارند و اگر هر کدام خوب کار نکنند پرسپولیس به مشکل خواهد خورد. در وهله اول باید به این فکر کنیم که بازی را آن جا واگذار نکنیم و حداقل بتوانیم یک مساوی بگیریم. اگر در این بازی گل بخوریم کارمان سخت‌تر می‌شود. قبل از همه چیز باید به دنبال محافظت از دروازه مان باشیم. جبران کردن گل در دوحه کار آسانی برای پرسپولیس نیست.

درخشان: پرسپولیس تفاوت‌های زیادی با رقیبش در آسیا دارد

او ادامه داد: الدحیل تیم خوبی است، اما پرسپولیس باشگاه بزرگی است که قطعا در این بازی دست و پا بسته نخواهد بود. این موضوع را باید بدانیم که فوتبال را هیچکس نمی‌تواند پیش بینی کند حتی اگر یک تیم قدرت مطلق باشد.

پیشکسوت پرسپولیس خاطر نشان کرد: بازی در لیگ برتر و جام باشگاه‌های آسیا قابل مقایسه با یکدیگر نیست، زیرا سطح کیفی متفاوتی دارند. لیگ برتر ما کیفت نامتعادلی دارد و تیم‌های با ریشه‌ای مانند نفتتهران و پاس در این لیگ از بین رفتند.

حمید درخشان درباره بازی روز گذشته استقلال ایران مقابل تیم السد قطر گفت: بازی خوبی بود و استقلال آن چیزی را که در توان داشت به نمایش گذاشت. این مسابقه به ما نشان داد وجود بازیکن با کیفیت درون یک تیم چقدر می‌تواند اختلاف ایجاد کند. دیروز شاهد حضور بازیکنان باکیفیتی در تیم السد بودیم که عملکردشان باعث شد استقلال نتواند حرف زیادی برای گفتن داشته باشد. این تفاوت‌ها است که تیم‌های بزرگ را از دیگر تیم‌ها جدا می‌کند. نوع بازی کردن 2 تیم با هم متفاوت بود. تیم السد کنترل بازی را در دست داشت و به همه قسمت‌ها مسلط بود و فرصتی به تیم استقلال نداد.

او درباره پیشرفت تیم‌های باشگاهی قطری گفت: این پیشرفتی که در تیم‌های قطری شاهد هستیم کاملا تحت تاثیر سرمایه گذاری‌ها و زیر ساخت‌هایی است که در این مدت ایجاد کرده اند. در فوتبال ما اینکه یک تیم عربی بیاید استادیم آزادی و با ۳ گل پیروز شود اتفاق نادری است. این زنگ هشداری برای باشگاه‌های ما در آسیا است. بدانید که فوتبال این چیزی که شما فکر می‌کنید نیست. فوتبال فراتر از آن چیزی است که الان در ایران دارد انجام می‌شود. فوتبال زحمت زیاد و سرمایه گذاری اصولی می‌طلبد.

درخشان: پرسپولیس تفاوت‌های زیادی با رقیبش در آسیا دارد

درخشان تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشیم باید به دنبال یک تغییر و تحول اساسی در فوتبالمان باشیم. باید تمام تفکراتمان را نسبت به فوتبال عوض کنیم و به سمت حرفه ایی شدن پیش برویم.


بیشتر بخوانید:سرخ پوشان ۳ روز استراحت می‌کنند/ بلیت ۸۸ هزار تومانی برای دیدار پرسپولیس و الدحیل 

ترکیب احتمالی تیم‌های پرسپولیس ایران و الدحیل قطر


انتهای پیام/

صحبت های درخشان در مورد بازی پرسپولیس و الدحیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۶:۳۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
پرسپولیسته
آخرین اخبار