رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تویسرکان از ثبت پنج وقف جدید در شهرستان تویسرکان خبر داد.

ثبت 5 وقف جدید در تویسرکانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمیدرضا نوروزی،  رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تویسرکان با اشاره به  ثبت پنج وقف جدید در تویسرکان افزود: این تعداد وقف همزمان با ایام دهه امامت و ولایت ثبت شده که ارزش تقریبی آنها 6 میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: باید عموم مردم از وقف اطلاع کافی داشته باشند، وقف در بسیاری از روایات اسلامی به عنوان صدقه جاریه تعبیر شده که دارای ثواب و فضیلت فراوانی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تویسرکان با بیان اینکه تبلیغ و ترویج وقف با رویکرد ایجاد و افزایش وقف جدید بسیار مورد توجه است، افزود: با برگزاری نشست‌های تخصصی مرتبط با اقشار، اصناف و عامه مردم وقف‌هایی به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه حاج ولیئی مغازه‌ای را به صورت منفعتی به ارزش  250 میلیون تومان وقف کرده است، خاطرنشان کرد: از سوی این واقف یک مغازه تجاری برای امور مسجد اعظم محله جولستان وقف شده است.

نوروزی با بیان اینکه سهراب محمدظاهری یک واحد آپارتمان را با تمام وسایل و تجهیزات به مساحت 80.62 متر برای امور جاریه مسجد جامع محله سرابی وقف کرد، افزود:  این وقف منفعتی بوده و ارزش ریالی آن 250 میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه زمینی برای ساخت حسینیه شهدای روستای مبارک‌آباد وقف شده است، گفت:‌ این زمین به صورت مشارکتی وقف شده که ارزش آن 30 میلیون تومان است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تویسرکان با بیان اینکه زمینی در روستای کمانگران برای ساخت مسجد امام حسین(ع) وقف شده است، افزود: این زمین به صورت مشارکتی وقف شده و ارزش آن نیز 30 میلیون تومان است.

وی با اشاره به وقف زمینی به ارزش 50 میلیون تومان برای ساخت مسجد صاحب‌الزمان روستای تقی‌آباد،گفت: این زمین به صورت مشارکتی وقف شده و از نوع انتفاعی است.

انتهای پیام/ج


  5 وقف جدید در تویسرکان به ثبت رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.