معاون برنامه ریزی و مدیربت منابع وزیر راه وشهر سازی گفت:تکمیل پروژه های راه سازی استان ایلام یک هزار و 700 میلیارد تومان نیاز دارد.

تکمیل پروژه های راه سازی استان ایلامبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ امینی معاون برنامه ریزی و مدیربت منابع وزیر راه وشهر سازی گفت: پروژه های بزرگی در حوزه راهسازی استان ایلام همچون چهاربانده کردن جاده ایلام - مهران، تونل قلاجه، تونل کبیرکوه و ... در حال انجام است که با تکمیل آنها تحولی خاص در این حوزه اتفاق خواهد افتاد.

  امینی افزود: عملیات اجرایی پروژه چهاربانده کردن جاده ایلام - مهران، تونل قلاجه، تونل کبیرکوه بزرگ سال 95 با برگزاری مناقصه آغاز شد و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تکمیل و زیر بار ترافیک برود.

 وی عنوان کرد:  تونل کبیرکوه یکی از بزرگترین تونل های جاده ای کشور است که پیشرفت فیزیکی  60 درصدی داشته و با بهره برداری از آن ضمن رفع مشکل بار ترافیکی مسیر غرب و شمال غرب کشور به بنادر جنوبی، ارتباط استان های مرکزی به عتبات عالیات در کشور عراق نیز بطور چشمگیری تسهیل می شود.

 امینی ادامه داد:اتصال 2 شهرستان دره شهر و آبدانان به یکدیگر نه تنها از لحاظ اقتصادی بلکه یک پروژه بزرگ اجتماعی نیز تلقی می شود، همچنین این پروژه در آینده می تواند به عنوان یک کریدور به مرزهای غربی و از مسیرهای مهم عتبات عالیات باشد.

انتهای پیام/با

تکمیل پروژه های راه سازی درایلام

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.