کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: از فردا چهارشنبه غلظت ذرات معلق گرد وغبار در هوای شهر‌های شمالی استان افزایش خواهد یافت.

علی ملاشاهی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: براساس نقشه‌های همدیدی وآینده نگری:از اوایل وقت چهارشنبه تا پنجشنبه هفته آینده، افزایش شدت وزش باد و گردوخاک بهمراه برخاستن گرد و خاک در شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز باعث کاهش شدید دید خواهد شد.

وی ادامه داد: طی این مدت غلظت ذرات معلق در هوا نسبت روز‌های عادی بطور قابل توجه‌ای افزایش خواهد یافت.

وی افزود:از صبح پنج شنبه همراه با افزایش بیشتر شدت وزش باد، در شهر‌های شمالی، وزش باد خیلی شدید (گاهی بیش از ۱۰۰ کیلومتر برساعت) سبب توفان گردوخاک خواهد شد.

کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت:با توجه به این شرایط، طی این مدت، شدت باد و خیزش گردوخاک در جاده‌های مواصلاتی زابل-نهبندان، زاهدان-نهبندان، زاهدان-زابل، زاهدان-بم و ایرانشهر-بم بیشترین کاهش_دید را خواهد داشت و اختلال در حوزه حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی نیز وجود دارد.

ملاشاهی افزود:طی این مدت علاوه بر نفوذ گردوغبار به نواحی مرکزی، مرز شرقی و نیمه جنوبی استان، بادوگردوخاک با شدت کمتر منجر به خیزش گردوخاک در این مناطق خواهد شد.

انتهای پیام/پ

هواشناسی سیستان و بلوچستان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار