المسیره گزارش داد پهپاد صماد-۳ از جایی که امیرنشین دبی فکرش را هم نمی‌کرد، به فرودگاه بین‌المللی دبی حمله و آن را بمباران کرد.

غافلگیری مقامات اماراتی در پی حمله پهپادی ارتش یمن به فرودگاه بین‌المللی دبیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، پهپاد صماد-3 با پرواز مسافتی بیش از 1500 کیلومتر از طریق صحرای امارات به فرودگاه بین‌المللی دبی حمله کرد و باعث سرگشتگی مقامات اماراتی شده است.

یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در کسب موفقیتی بی‌سابقه به فرودگاه بین‌المللی دبی با پهپاد صماد-3 حمله کرد. این حمله یک ماه پس از حمله مشابه به فرودگاه بین‌المللی ابوظبی انجام شد. امارات در پی حمله به فرودگاه ابوظبی به اتخاذ تدابیر پیشگیرانه بیشتری از بیم تکرار حملات متوسل شد.

گزاشگر المسیره در گزارشی گفت پهپاد صماد-3 از جایی که امیرنشین دبی فکرش را هم نمی‌کرد، به فرودگاه بین‌المللی حمله و آن را بمباران کرد. این موفقیت در نوع خودش برای اولین بار است محقق می شود. امارات فکر می‌کرد از حملات از طریق صحرای امارات در امان است اما اقدام غافلگیرکننده از عمق این صحرا صورت گرفت. اینکه امارات یک کشور ناامن است به یک باور تبدیل شده و به تدریج این موضوع در محافل مختلف در حال جا افتادن است. مسافت بین نزدیک ترین نقطه مناطق تحت کنترل ارتش و کمیته های مردمی یمن و شهر دبی بیش از 1500 کیلومتر است. پرواز پهپاد یمنی در این فاصله نشانگر ارتقای کیفی در توانایی ها و عملیات به کار اندازی این نوع هواپیماهاست.

مراکز مراقبت پرواز از سردرگمی و تأخیر در پروازهای ورودی و خروجی به فرودگاه بین المللی دبی در پی این حمله خبر دادند که تأییدکننده رسیدن پهپاد یمنی به هدفش است. این حمله در حالی انجام شد که حکام امارات در پی حمله به فرودگاه ابوظبی در بین شرکتهای سازنده تسلیحات به دنبال جدیدترین پدافندهای ضد هوایی برای در امان ماندن از خطر پهپادها بودند. مجله آمریکایی فارن پالسی فاش کرد هیئتی از امارات به فرانسه و فنلاند در اوایل ماه کنونی میلادی برای عقد قرارداد خرید سامانه های ضد هواپیماهای بدون خلبان سفر کرده است. حمله پهپاد یمنی به فرودگاه ابوظبی باعث رعب و وحشت گسترده شد و مسئولان این شهر مجموعه‌ای از تدابیر پیشگیرانه اتخاذ و تبلیغاتی را با عنوان «متعهد باش تا در امان بمانی» آغاز کردند تا درباره استفاده از هواپیماهای هدایت شونده برای تصویربرداری اطلاع رسانی کنند.

مجله فارن پالسی پیش از این گزارشی منتشر و بروز پیامدهای خطرناک را در صورت ادامه حملات پهپادها تأیید کرده بود. کارشناسان اقتصادی تأکید می کنند ضربه به ثبات دبی به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای اقتصادی جهان بر اقتصاد جهان تأثیر  خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، آسیا ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار