بعد از توضیحات رئیس جمهور به سوالات نمایندگان، در خصوص قانع کننده بودن یا نبودن پاسخ های رئیس جمهور رای گیری می شود و اگر نمایندگان نظر منفی داشته باشند، پرونده به قوه قضائیه ارسال می شود.

اگر مجلس از توضیحات رییس جمهور قانع نشد، چه می شود؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به طرح سوال از رئیس جمهور که در جلسه فردا سه شنبه مجلس مطرح می شود، گفت: سوال از رئیس جمهور در پنچ محور طرح می شود و بعد از پاسخ های رئیس جمهور، در مورد تک تک سوالات از نمایندگان رای گیری می شود.

وی با بیان اینکه سوال نمایندگان درباره اختیارات قانونی رئیس جمهور است، تصریح کرد:  طبق تبصره 1 ماده 213 آیین نامه داخلی مجلس اگر نمایندگان  از پاسخهای رییس جمهور قانع نشوند و رای دهند که رئیس جمهور از اختیارات قانونی خود برای حل مشکلات جامعه استفاده نکرده و یا در برخی موارد از قانون عبور کرده، پرونده برای بررسی به قوه قضائیه ارسال می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: قوه قضائیه بررسی می کند که چرا رئیس جمهور از قانون عبور کرده و یا چرا از اختیارات خود برای حل مشکلات جامعه استفاده نکرد.

کریمی قدوسی افزود: ما با طرح این سوالات در واقع بررسی می کنیم که آیا رئیس جمهور به وظایف قانونی خود عمل کرده یا نه؟ آیا از اختیارات خود برای حل مشکلات جامعه استفاده کرده و آیا از قانون عبور کرده و در انجام وظایف خود سستی داشته یا نه؟.

منبع: الف

انتهای پیام/

اگر نمایندگان از توضیحات رئیس جمهور قانع نشوند پرونده به قوه قضاییه ارجاع میشود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۱۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
خوب حالا بعدش چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
خب بعدش چی؟
آخرش چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
خب بعدش چی؟!
آخرین اخبار