دولت ونزوئلا برای مقابله با مشکلات مالی وخیم خود و قرار دادن اقتصاد این کشور در مسیر رشد یک رشته تدابیر جدید به اجرا گذاشت.

راهکار دولت ونزوئلا برای احیای اقتصاد این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت ونزوئلا برای مقابله با مشکلات مالی وخیم خود و قرار دادن اقتصاد این کشور در مسیر رشد یک رشته تدابیر جدید به اجرا گذاشت.

دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور سوسیالیست ونزوئلا با هدف نجات اقتصاد بحران زده کشورش به همه بانکها دستور داد واحد محاسبه خود را ارز رمزپایه "پترو" petro قرار دهند. علاوه بر این دولت ونزوئلا اوراق قرضه تضمین شده با شمش‌‌های طلا کوچک ارائه کرد. به این ترتیب بانکهای دولتی و خصوصی ونزوئلا از این پس باید اطلاعات مالی خود را همزمان به بولیوار و پترو ارائه کنند.

مادورو هفته پیش در توئیتر خود اعلام کرده بود دولت ونزوئلا یک فرمول معجزه‌آسا پیدا کرده است که می تواند به وابستگی قیمتها به ارزش دلار پایان دهد.

پیش از این تدابیر نیز دولت ونزوئلا پنج صفر جدید از را بولیوار حذف و اعلام کرده بود ارزش آن را بر پایه ارز رمزی پترو تعیین خواهد کرد. ارزش پترو که فوریه گذشته توسط مقامات ونزوئلا ایجاد شد، بر حسب قیمت هر بشکه نفت که این کشور تولید می کند متغیر و در حال حاضر نزدیک شصت دلار است. به گفته مادورو پرداخت حقوق نیز با پترو شاخص گذاری خواهد شد. دولت مادورو تلاش می کند با استفاده از ارز رمزی پترو کمبود نقدینگی را جبران و با آثار و پیامدهای منفی تحریمهای اقتصادی آمریکا مقابله کند.

تدابیر جدید مالی اتخاذ شده توسط دولت مادورو در واقع بخشی از یک "طرح احیای اقتصادی" است که رئیس جمهور سوسیالیست ونزوئلا به منظور مقابله با بحران عمیقی که از پنج سال پیش وضعیت اقتصادی این کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داده، ارائه کرده است. اواخر ژوئن خبرگزاری‌ها با استناد به گزارش صندوق بین المللی پول اعلام کردند نرخ تورم در ونزوئلا اواخر سال دو هزار و هجده به رقم سرسام آور یک میلیون درصد افزایش خواهد یافت.

پترو اولین ارز دیجیتال ملی در سطح بین‌المللی و نیز اولین ارز دیجیتالی است که پشتوانه آن نفت تعیین شده است. به دستور مادورو قیمت کالاها و حقوق کارگران و کارمندان با بولیوار و پترو تعیین خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار