بیش از ۳۶ هزار میلیارد تومان مالیات در ۵ ماهه نخست امسال توسط سازمان امور مالیاتی کشور وصول شده است.

وصول ۳۶ هزار میلیارد تومان مالیات در کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ جنتی معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل امورمالیاتی استان فارس در شیراز گفت: بیش از ۳۶ هزار میلیارد تومان مالیات در ۵ ماهه نخست امسال توسط سازمان امور مالیاتی کشور وصول شده است که این میزان مالیات ۷۸ درصد مالیات مکلفی این سازمان بوده است که با همکاری مودیان مالیاتی وصول شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۲ درصد معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول نشده در کشور داریم و امیدواریم با برنامه ریزی‌های خوب سازمان امورمالیاتی کشور در مدت باقی مانده تا پایان امسال این مبلغ هم جبران شود.

جنتی ادامه داد: بخشی از این درآمد‌ها به عنوان معوقات مالیاتی در ادارات وصول اجراییات سازمان مالیاتی کشور موجود است که بر اساس قانون این سازمان می‌تواند نسبت به توقیف اموال و املاک صاحبان آن‌ها اقدام کند.

معاون مالیات مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: بدهکاران مالیاتی که تا مهر امسال نسبت به پرداخت بدهی مالیاتی خود اقدام کنند بر اساس تفویض اختیاراتی که به مدیران کل امور مالیاتی استان هاشده می‌توانند از بخشودگی بخشی از جرائم مالیاتی خود بهره‌مند شوند.

جنتی به نقش صندوق‌های مکانیزه فروشگاهی در جلوگیری از فرار‌های مالیاتی اشاره کرد و افزود: اگر مودیان مالیاتی و اصناف همکاری لازم را در اجرای این طرح داشته باشند بخش زیادی از فرار‌های مالیاتی با توجه به مشخص شدن میزان فروش کاهش خواهد یافت.

وی بیان کرد: درحال حاضر این طرح مراحل سخت افزاری و نرم افزاری را طی می‌کند و لایحه آن در کمیسیون اقتصادی مجلس فعال است و در آینده نزدیک به عنوان قانون تصویب و ابلاغ خواهد شد.

در این جلسه با قدردانی از زحمات محسن کاویانی مدیر کل سابق امور مالیاتی استان فارس ناصر هاشمی به عنوان مدیر کل امور مالیاتی این استان معرفی شد.

انتهای پیام/ر

برگزاری مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امور مالیاتی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار