مشکلات ناشی از کمبود‌های دارویی با ادامه نظارت مستمر بر نحوه فعالیت داروخانه‌های بابل تا حد زیاد مرتفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محسن رضازاده معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بابل از فعالیت ۱۲۹ داروساز در سطح شهرستان بابل خبر داد و گفت: نظارت مستمر بر نحوه فعالیت داروخانه‌های زیرمجموعه، مشکلات ناشی از کمبود‌های دارویی را تا حد زیاد مرتفع می‌کند.

وی افزود: داروخانه‌ها تکمیل کننده چرخه درمان بیماران بوده و نیاز دارویی مردم از مراکز شهری گرفته تا دور افتاده‌ترین مناطق محروم را تامین می‌کنند که در این راستا تعداد ۱۲۹ داروساز در سطح شهرستان مشغول فعالیت می‌باشند.

رضازاده گفت: طبیعتاً نقش داروسازان به دلیل مواجهه با مردم در نظام سلامت پر رنگ و حساس می‌باشد، علی رغم مشکلات عدیده که گریبانگیر داروسازان و داروخانه‌ها شده است همواره با صبر و شکیبایی و خوشرویی و با اهتمام در حوزه سلامت و خدمت رسانی در تامین و توزیع دارو فعالیت دارند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: داروسازان نه تنها در داروخانه‌ها خدمات دارویی و مشاوره دارویی به بیماران ارائه می‌دهند بلکه در صنایع داروسازی توانسته اند نقطه امیدی برای بالندگی این صنعت باشند و به واسطه تلاش آن‌ها شاهد تولید نزدیک به نود و پنج درصد اقلام دارویی مورد نیاز بیماران هستیم.

وی گفت: ۶۲ داروخانه شهری، ۱۵ داروخانه روستایی، ۹ داروخانه بیمارستانی، ۲۰ شرکت توزیع دارو در راستای تأمین دارو فعالیت دارند که معاونت غذا و دارو به عنوان یکی از حلقه‌های مهم درمانی درتهیه، تأمین به موقع دارو‌ها و ارائه مشاوره‌های دارویی لازم به بیماران و گروه پزشکی محسوب می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: تلفن ۱۴۹۰ یا ۱۹۰ پاسخگوی هموطنان گرامی در خصوص مشکلات دارویی، اعم از کمبود‌های دارویی و بررسی شکایات دارویی است.
انتهای پیام/آ


تولید بیش از ۹۰ درصد اقلام دارویی مورد نیاز بیماران در داخل کشور

برچسب ها: علوم پزشکی ، حادثه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار