نماینده قم گفت: آقای رئیس جمهور از ابتدای دولت تا کنون یک جلسه مبارزه با قاچاق را با حضور خودتان تشکیل نداده اید.

آقای روحانی! مردم یادشان هست که گفتید با اجرایی شدن برجام تمام تحریم ها لغو خواهد شد/ مشکل کشور سوء مدیریت و مشورت نکردن با کارشناسان و خود شیفتگی استبه گزارش خبرنگار  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در جلسه علنی امروز در طرح سوال از رئیس جمهور، اظهار کرد: رئیس جمهور در این جلسه اشاره ای به کاهش میزان قاچاق از 25 میلیارد دلار به 12 میلیارد دلار داشت، در حالیکه اگر چنین آمارهایی درست باشد ما باید نتایج آن را مشاهده کنیم.

وی خطاب به روحانی بیان کرد: آقای روحانی! در این 6 سالی که دولت را در اختیار دارید، اگر آمارهای شما صحت داشته باشد، تقاضای ارز باید روند کاهشی پیدا کرده باشد، دیگر نباید شاهد خودنمایی و رقص جنس خارجی در بازار باشیم و از سوی دیگر باید تولیدات داخلی کشور بیشتر فعال شده باشد، حال آنکه مطابق با آمار ظرفیت بنگاه‌های تولیدی حدود 40 درصد کاهش یافته است، بنابراین موضوع کاهش واردات فقط در بحث آمارهای شما مشهود است و ما در عمل چیزی نمی‌بینیم.

نماینده مردم قم متذکر شد: طی 6 سال گذشته آقای رحمانی‌فضلی نماینده رئیس جمهور حتی در یک جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حضور نداشته است و شخص رئیس جمهور هم هنوز یک جلسه را هم در این جلسه حاضر نشده است.

ذوالنوری با اشاره به مسئله تحریم‌ها، گفت: آقای روحانی! شما گفته بودید که با روز اول اجرا شدن برجام همه تحریم‌ها رد می‌شود و در تبلیغات انتخاباتی سال 96 هم گفتید که علاوه بر تحریم‌های هسته‌ای، تحریم‌های اقتصادی هم برطرف می‌شود، اما این اتفاق رخ نداد.

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به بخشی از پاسخ‌های رئیس جمهور مبنی بر اینکه بعد از برجام با 300 بانک ارتباط برقرار کرده‌ایم، گفت: در اینجا سوال ما این است که ارتباط با بانک‌های بزرگ منظور شما است یا بانک‌های کوچک که قطعا با بانک‌های کوچک این ارتباط برقرار شده است.

وی افزود: یکی دیگر از سوالات ما از ریئس جمهور این است که اگر مشکل ما برای ارتباط با بانک‌های دنیا نرم افزاری است چرا با بانک‌های کوچک مشکل نرم افزاری نداریم اما با بانک‌های بزرگ این مشکل را داریم پس قطعا مشکل ما نرم افزاری نیست.

ذوالنوری تصریح کرد: ممکن است این موضوع را به FATF ربط دهید که باید گفت از 49 اقدام اکثر اقدامات اجرایی شده است و لوایح مربوط به پولشویی و پالرمو هم در مجلس تصویب شد و در اختیار شورای نگهبان است.

نماینده مردم قم افزود: تنها کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم باقی مانده است که دو سال پیش آقای طیب نیا نامه‌ای نوشت و در آن عنوان کرد که کشور از لیست سیاه خارج شده و در لیست خاکستری قرار گرفته است پس بنابراین در دو سال گذشته مشکل FATF نداشته‌ایم و باید پاسخ دهید چرا بانک‌های بزرگ دنیا با کشورمان ارتباط برقرار نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه مشکل ما برای ارتباط با بانک‌های دنیا این است که نتوانستیم در مذاکرات برجام تضمین بگیریم، گفت: سایه تحریم آمریکا روی بانک‌های بزرگ دنیاست و اگر مواردی چون FATF را هم حل کنیم تحریم برداشته نمی‌شود و باید بدانید که برجام مأموریت رفع تحریم‌ها را انجام نداد و همه تحریم‌ها سرجایش هستند.

ذوالنوری در ادامه درباره موضوع بیکاری خطاب به روحانی، گفت: آقای روحانی من نمی‌دانم که شما رئیس جمهور سوئیس هستید یا رئیس جمهور ایران؟! چرا که شما چند سال پیش ادعا کردید 2 میلیون و 500 هزار شغل ایجاد کردید و آقای جهانگیری هم بیان کرد که اخیرا 700 هزار شغل ایجاد کرده‌اید که مجموع این ارقام به بیش از 3 میلیون شغل می‌رسد اما امروز می‌گویید که در دوران ریاست جمهوری خود 2 میلیون شغل ایجاد کرده‌اید که این باعث تضاد آشکار در آمار است.

نماینده مردم قم تأکید کرد: آقای رئیس جمهور شما در زمان تبلیغات انتخاباتی خود گفتید که در کدام خانه یک یا دو نفر بیکار نیستند و کاملا به این موضوع اذعان دارید اما با حلوا حلوا کردن، دهان شیرین نمی‌شود و هر روز با تعطیلی بنگاه‌های تولیدی آمار بیکاران افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه آقای روحانی شما روزی می‌گفتید که از ساعت 9 تا 11 نمی‌دانیم قیمت ارز چقدر می‌شود، اظهار کرد: در آن مقطع شما می‌گفتید مشکل سوء مدیریت و مشورت نکردن با کارشناسان و استفاده نکردن از ابزارهای علمی و خودشیفتگی است و اگر به این دلایل خود ایمان دارید چرا الان این اتفاقات تکرار می‌شود؟

ذوالنوری گفت: سوال ما این است که چه اتفاقی رخ داده که بازار این چنین به هم ریخته است چرا که هنوز تحریم‌ها برقرار نشده است، صادرات نفت ما قطع نشده است و ورود دلار به کشور هم متوقف نشده است.

نماینده مردم قم با بیان اینکه آقای رئیس جمهور شما کاخی به نام برجام ساختید که به رابطه با آمریکا منتهی شد اما با لگد ترامپ این کاخ خراب شد، تصریح کرد: شما توجهی به اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توانمندی‌های داخلی نداشتید و ارتباط با همسایگان را فراموش کردید تا مبادا غربی‌ها قهر کنند.

وی افزود: آقای روحانی بارها گفته‌اید که اگر آمریکایی‌ها از برجام بروند سناریوهایی دارید در حالی که 2 گزینه بیشتر نبود، اگر ترامپ بود که نیاز به گزینه نبود و شما نتوانستید این شرایط را به خوبی مدیریت کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، اخبار سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار