رییس هیئت گلف آذربایجان شرقی، از برگزاری اولین دوره مسابقات بین المللی آزاد وودبال، به میزبانی تبریز خبر داد.

 نخستین دوره مسابقات بین المللی آزاد وودبال به میزبانی تبریز برگزارمی شودگزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ عبدالله تقی پور رییس هیئت گلف آذربایجان شرقی،در نشست خبری اولین دوره مسابقات بین المللی آزاد وودبال اظهار کرد: مسابقه گلف در ایران، به 50 سال پیش بر می گردد که انگلیسی ها این رشته را به ایران آوردند و بعد از رسمیت یافتن هیئت گلف، استان های زیادی در این زمینه فعالیت خود را آغاز کردند و آذربایجان شرقی نیز اقدامات زیادی را در رشته گلف و زیرشاخه های آن انجام داده است.

وی افزود: در زمینه ایجاد زیرساخت های رشته گلف، پیشتاز هیئت های گلف استان های مختلف بوده ایم و اولین زمین استاندارد مینی گلف کشور را در ائل گلی احداث کرده ایم که میزبانی مسابقات کشوری را در پی داشت.

تقی پور خاطرنشان کرد: اقدامات قبلی ما و کیفیت برگزاری مسابقات مینی گلف کشوری، به قدری بالا بود که توانستیم میزبانی اولین دوره مسابقات بین المللی آزاد وودبال را کسب کنیم و این موضوع، برای اولین بار است که در ایران اتفاق افتاده و خوشحالیم که 17 الی 23 شهریور ماه، میزبان این مسابقات خواهیم بود.

رییس هیئت گلف آذربایجان شرقی تاکید کرد: تا کنون چنین میزبانی در این رشته و در سطح ایران نداشته ایم و این افتخاری برای تبریز و رویداد "تبریز 2018" است.

تقی پور بیان کرد: امسال می خواهیم برای اولین بار خودمان را محک بزنیم و اگر در برگزاری این دوره موفق شدیم، حتی می توانیم این رقابت ها را مانند تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان، هر سال در تبریز میزبانی کنیم.

وی تاکید کرد: برخلاف تصور عمومی که گلف را ورزشی اشرافی می دانند، هیئت گلف آذربایجان شرقی، این رشته را، ورزشی خانوادگی قلمداد می کند و هزینه های گزافی نیز برای شروع آن نیاز نیست و تا کنون، تمام آموزش هایی که به علاقمندان داده ایم، رایگان بوده و این هدیه ای برای مردم شهر تبریز است.

وی هزینه برگزاری این مسابقات را برای استان، 150 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: هزینه اهدای جوایز این رقابت ها، توسط فدراسیون پرداخت می شود د سعی می کنیم با کمترین هزینه، میزبانی این مسابقات را برعهده بگیریم.

وی تاکید کرد: زمین مینی گلفی که داریم، از استانداردهای مختلف جهانی برخوردار است و قهرمانان آقا و خانم این رشته، از آذربایجان شرقی است و با اندکی همت، می توانیم این استان را به عنوان قطب مینی گلف کشور معرفی کنیم.

حبیب ستوده نژاد، معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در این نشست، ضمن تقدیر از عملکرد ورزشکاران استان در بازی های آسیایی جاکارتا اظهار کرد: ورزشکاران اعزامی ما به مسابقات آسیایی 2018، تاریخ سازی کرده اند و امیدوارم، این روند در بازی های پاراآسیایی نیز تداوم داشته باشد و در ادامه نیز، شاهد مدال آوری ورزشکارانمان در المپیک 2020 باشیم.

وی در خصوص مسابقات بین المللی آزاد وودبال تبریز گفت: این رقابت ها به شکل اوپن برگزار می شود و تا کنون حضور تیم های ایران، آذربایجان شرقی، عمان و پاکستان قطعی شده و قرار است این مسابقات را در پارک یادگار امام (ره) واقع در اتوبان شهیدکسایی برگزار کنیم.

 

انتهای پیام/

مسابقات بین المللی آزاد وودبال به میزبانی تبریز برگزار می شود

 

برچسب ها: جوانان ، اخبارورزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.