نماینده مردم لنجان گفت: سوال از رئیس جمهور صرفا بر مبنای محور‌های اقتصادی و برای رعایت حقوق قانونی مردم است.

سوال از رئیس‌جمهور با محوریت اقتصاد و رعایت احترام مطرح خواهد شدمحسن کوهکن نماینده مردم لنجان  در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه سوال از رئیس جمهور صرفا براساس محور‌های اقتصادی است، اظهار کرد: بزرگترین خیانت را دانسته یا نداسته کسانی به کشور می‌کنند که هرگاه قرار است از ظرفیت‌های قانون اساسی برای اصلاح امری استفاده شود به آن برچسب سیاسی، جناحی و باندی می‌زنند.

وی گفت: ارز، قاچاق، رکود، بیکاری و تحریم‌های بانکی، پنج محور سوال از رئیس جمهور را تشکیل می‌دهند که هیچ کدام از آن‌ها سیاسی نیستند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه گاهی ممکن است برخی از افراد حرفی زده یا مصاحبه ای کنند که موجب ایجاد شائبه شود، افزود: معاون پارلمانی رئیس جمهور که تنظیم کننده روابط رئیس جمهور با مجلس است، باید همیشه بی طرفانه صحبت کند. او در مصاحبه خود بعد از جلسه هئیت دولت با رسانه‌ها درباره سوال از روحانی به گونه ای اظهارنظر کرد که شائبه سیاسی بودن سوال از رئیس جمهور مطرح شد.

کوهکن با بیان اینکه سوال کنندگان با همدیگر عهد و پیمان گذاشته اند که از چارچوب موازین اخلاقی و قانونی خارج نشوند، تصریح کرد: نمایندگان مجلس ضمن حفظ احترام آقای روحانی، سوالات خود را صرفا در چارچوب محور‌های اقتصادی مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه امضاکنندگان سوال از رئیس جمهور از تمامی فراکسیون‌های مجلس بوده اند، گفت: مردم از ما انتظار دارند سوالات را کاملا جدی، بدون رودربایستی و در حمایت از حقوق قانونی آن‌ها و رعایت احترام رئیس جمهور مطرح کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به نظام دیکتاتوری موجود در برخی از کشور‌های منطقه گفت: ما باید از ظرفیت قانون اساسی خود جهت پرسش از رئیس جمهور استفاده کنیم و به کشور‌های منطقه و جهان که همیشه در تلاش  برای خدشه دار کردن چهره نظام جمهوری اسلامی هستند، نشان دهیم که دموکراسی واقعی چیست و کجا برقرار است. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار