شهردار بافق گفت: در سالجاری ۵۰ درخت خرما نخلستان‌های شهرداری به امر زکات شجره طیبه اختصاص یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ آیین پلاک کوبی نخل خرما و اجرای طرح شجره طیبه در نخلستان های شهرداری بافق برگزار شد.

علیزاده مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)استان یزد در این آیین گفت: بیش از یک هزار و ۶۰۰ اصله درخت میوه در مناطق مختلف استان یزد به امر زکات شجره طیبه اختصاص داده شده است.

علیزاده افزود:برخی از کشاورزان تعدادی از درختان خود را به‌ عنوان زکات پلاک کوبی می کنند که در نتیجه این عمل، میوه این درختان به عنوان زکات بین محرومان و نیازمندان شهر توزیع خواهد شد.

سید علی نوروز زاده شهردار بافق گفت: در سالجاری۵۰ درخت خرما از نخلستان های شهرداری به امر زکات شجره طیبه اختصاص داده شده است و باتوجه به برنامه های توسعه این نهاد، صرفه جویی در مصرف آب و توسعه فضای نخلستان در سال های آینده تعداد درخت بیشتری به این امر تخصیص داده می شود.

 نوروز زاده با بیان اینکه درخت خرما یکی از گونه های بومی این منطقه است بیان داشت: با اصلاحات انجام شده این گونه به یکی از درختان استراژیک و سود آور تبدیل شده است به همین جهت شهرداری بافق طی سال های اخیر اقدام به توسعه کاشت درختان خرما کرده است چراکه  این درختان سازگاری بیشتری با آب و هوای بافق دارند.

انتهای پیام/ غ

آیین پلاک کوبی نخل خرما در بافق برگزار شد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.