وزیر دفاع از تمایل ایران به داشتن روابط اخوت با کشورهای منطقه سخن گفت و به توافقنامه همکاری نظامی با سوریه اشاره کرد.

به داشتن روابط دوستی و اخوت با کشورهای منطقه تمایل داریمبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  امیر سرتیب حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگوی اختصاصی با المیادین اعلام کرد:  یکی  از بندهای مهم توافقنامه همکاری نظامی با سوریه بازسازی نیروهای مسلح و صنایع نظامی دفاعی سوریه برای اینکه بتوانند قدرت کامل خود را بازیابند، است.

وی افزود: توافقی که ما امضا کردیم در بهترین شرایط سوریه نسبت به اوضاع سابق آن صورت گرفت. یکی از مهم ترین بندهای این توافقنامه بازسازی نیروهای مسلح و صنایع نظامی دفاعی سوریه برای اینکه بتواند توان کاملش را به دست آورد، بود. جمهوری اسلامی ایران می تواند که در این زمینه به خوبی عمل کند و در بازسازی نیروهای مسلح و صنایع نظامی سوریه مشارکت کند.

حاتمی در ادامه افزود: حزب الله سازمانی مستقل بوده و از توان بهتری نسبت به قبل برخوردار است و پیشینه بسیار ارزشمندی در مقابله با اشغالگران و دفاع از لبنان دارد. توانایی کنونی در زمینه های سیاسی و دفاع از لبنان به مراتب بهتر از قبل است و نقش فعالی ایفا می کند.

وزیر دفاع گفت: ایران مایل به داشتن روابط دوستی و اخوت با کشورهای منطقه است. پیام من این است که ما مایل به داشتن روابط دوستی و اخوت با همه همسایگانمان و کشورهای منطقه هستیم و امنیت منطقه جز از طریق مشارکت این کشورها و همکاری آنها با یکدیگر میسر نمی شود.

حاتمی تاکید کرد: امنیت منطقه از طریق کشورهای خارجی که ارتباطی به منطقه ندارند، به دست نمی آید و این الگو قبلا با شکست روبرو شده است از همین رو کشورهای منطقه باید به همکاری با یکدیگر روی آورند و اجازه مداخله به دیگران را ندهند و در راستای مسابقه تسلیحاتی میان کشورهای منطقه حرکت نکنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار