مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: 2 جوان در یک گاوداری واقع در روستای گل کهریز ملایر دچار برق گرفتگی شدند که یکی از آنها جان باخت.

جان باختن جوان ملایری در محل کاربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ؛ دکتر علی احسان صالح، مدیرکل پزشکی قانونی همدان در گفتگو با خبرنگار ما  افزود: ورود جریان برق از ناحیه دست و خروج آن از قسمت پا منجر به مرگ این جوان 25 ساله شد.

وی ادامه داد:  برق گرفتگی از حوادث شایعی است که همگام با صنعتی شدن زندگی انسان امروزی، آمار آن رو به افزایش است.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان اظهار داشت:  کارگران و کودکان زیادی به علت رعایت نکردن مسائل ایمنی هنگام دست زدن به لوازم برقی و خانگی دچار صدمات الکتریکی می شوند.

وی خاطرنشان کرد: قرار گرفتن 2 نقطه از بدن در مسیر جریان برق، موجب عبور برق از بدن می شود و با توجه به شدت و مدت عبور جریان برق گرفتگی به وجود می آید.

احسان صالح ادامه داد: برق گرفتگی عواقبی نظیر مرگ ناشی از ایست قلبی، سوختگی داخلی و سوختگی خارجی به همراه دارد.

وی گفت:  پس از برق گرفتگی احتمال از کار افتادن کلیه ها و قطع دست ها به دلیل سوختگی داخلی، زیاد است یا به علت پرت شدن و لرزش ناشی از برق گرفتگی، استخوان ها دچار شکستگی می شوند.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان با بیان حالات مختلف عبور جریان برق از بدن گفت: خطرناکترین حالت ورود جریان از یک دست و خروج آن از دست دیگر است.

احسان صالح بیان کرد: در این هنگام به علت عبور جریان برق از قلب و ریه، احتمال از کار افتادن این اعضا و مرگ انسان زیاد است.

این مسئول گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه یک زن و 6 مرد همدانی به علت برق گرفتگی جان خود را از دست دادند که این آمار در زمان مشابه سال گذشته هفت مرد بود.

 

انتهای پیام/ج

برق گرفتگی جان یک ملایری را گرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار