مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: از مجموع پنج هزار و ۱۲۵ مسجد موجود در استان در ۱۳۰۹ مسجد کانون فرهنگی هنری فعال است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در جلسه هم اندیشی اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان عجب شیر گفت: در هر کدام از این کانون‌ها بیش از یکصد نفر عضو هستند که امیدواریم با گسترش کانون‌ها در تمامی مساجد، سطح فعالیت و اعضا کانون‌ها نیز افزایش یابد.

وی همچنین به فعالیت کانون‌های مساجد در شهرستان عجب شیر اشاره کرد و گفت: تعداد ۹۲ باب کانون فرهنگی هنری در این شهرستان راه اندازی شده که بیش از ۹۷ درصد مساجد این شهرستان را پوشش می‌دهد.

وی با بیان اینکه گسترش برنامه‌های فرهنگی از راهبرد‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است افزود: نگاه‌ها به موضوع فرهنگ باید علمی باشد و از نظرات افراد فرهنگی درگیر در این حوزه استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین به اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی استانی اداره کل در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در حوزه اعتبارات به همه حوزه‌ها به طور مساوی توجه شده و اداره فرهنگ استان به دنبال افزایش سرانه‌های فرهنگی در تمامی شهرستان هاست.

محمدپور ادامه داد: اداره امور فرهنگی باید به مردم واگذار شود و برای شکوفایی هنر باید از اتکا به افراد پرهیز کنیم.

وی با بیان اینکه مذهب و هنر از یک جنس هستند گفت: ظرفیت بالقوه در این حوزه باید به بالفعل تبدیل شود و ما باید هنر را عمومی سازی کنیم و نباید نخبگان هنر مهجور بمانند.

وی به اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد استان در مقایسه با سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: در سال ۹۲ حدود ۸۰۰ عنوان کتاب و سال ۹۶ بیش از یکهزار و ۸۰۰ عنوان کتاب منتشر شد و در سال ۵۶ دو نشریه در استان داشتیم و هم اکنون ۳۵۰ رسانه در استان فعالیت می‌کنند.

وی همچنین به روند رو به رشد سینما و تئاتر و موسیقی در استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۱۰ سالن سینما در استان افتتاح شد و در سال ۹۶ در استان یکهزار و ۸۷۰ گروه تئاتر و ۲۷۰ برنامه موسیقی اجرا شده است. 

 

انتهای پیام/ش

روند رو به رشد سینما و تئاتر و موسیقی در استان آذربایجان شرقی

برچسب ها: وزارت ارشاد ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا یو نس ز ا د ه حقیقی
۱۵:۳۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
سلام برای 1309 کانون فرهنگی هنری مساجدآذربایجان شرقی ازدرگاه خداوندتبارک وتعالی آرزوی موفقیت می کنم.وامیدوارم درتمامی مراحل زندگی موفق ومویدباشند.انشاالله/
آخرین اخبار