آمار‌های «یورواستات» نشان می‌دهد دانمارک در سال گذشته میلادی بالاترین نرخ قیمت‌ها را در میان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی استاتیستا، در سراسر اتحادیه اروپا سطح قیمت کالاهای مصرفی بسیار متفاوت است.

بر اساس آمارهای «یورواستات»، دانمارک و لوکزامبورگ در سال گذشته میلادی بالاترین نرخ قیمت ها را در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا به خود اختصاص داده اند و در هر دو کشور قیمت کالاهای مصرفی 141 درصد گرانتر از متوسط قیمت ها [ 100 درصد در نظر گرفته شده] است.

سوئد با 134.7 درصد؛ ایرلند با 127.8 درصد و فنلاند با 123.3 درصد به ترتیب از دیگر کشورهای اتحادیه اروپا است که نرخ قیمت کالا در آنها بالاتر از حد متوسط است.

لهستان با 53.2 درصد، رومانی با 43.4 درصد و بلغارستان با 44 درصد از کشورهای اروپایی هستند که نرخ قیمت کالا در آنها پایین تر از حد متوسط است. به عبارت دیگر، این کشورها در زمره ارزانترین کشورهای اروپا محسوب می شوند.

در این مطلب اشاره ای به سطح درآمد و سطح خرید شهروندان هر کشور نشده است. همچنین متوسط قیمت ها در اتحادیه اروپا 100 در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار