معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان:

پژوهش ها معطوف به حل چالش های پیش روی ورزش و جوانان باشد

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: پژوهش ها معطوف به حل یک مسئله و چالش های پیش روی حوزه های ورزش و جوانان باشد تا نحوه تصمیم گیری مدیران را آسان کند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عبدالحمید احمدی صبح امروز در نشست هم اندیشی دبیران شورای پژوهشی ادارات کل ورزش و جوانان منطقه سه کشور که در سالن جلسات هتل جهانگردی شهر سنندج برگزار شد، گفت: اهمیت و ضرورت توجه به پژوهش بسیار تاثیر گذار در روند توسعه یافتگی کشور است.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: انجام مطالعات پژوهشی و علمی پشتوانه قوی برای تصمیم گیری های حوزه مدیریتی و اجرایی در کشور است.
وی افزود: هر تصمیم که مبتنی بر راهکار های پژوهشی باشد کمترین هزینه و بیشترین بازدهی را خواهد داشت.
احمدی گفت: اگر مطالعات و پژوهش در طرح های عمرانی که در قالب پروژه ها و اماکن ورزشی در کشور شروع شده وجود داشته باشد توانسته خروجی لازم را بگیرد اما در غیر این صورت خسارتی را متوجه کشور کرده است.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان اظهار ‌کرد: اهمیت پژوهش بسیار روشن است اما باید همیشه بر این موضوع تاکید کرده و توجه جدی تری به این مهم شود.
وی گفت: نظام نامه مطالعات و پژوهش ها در وزارت ورزش وجود دارد که اخیراً اصلاحاتی در روند پژوهش در آن انجام گرفت و شخص اول وزارت نیز اهتمام ویژه ای به این امر دارد.
احمدی گفت: امید است از اعتباراتی که به حوزه پژوهش اختصاص یافته به نحو احسن از آن استفاده شود.
وی افزود: پژوهش ها باید معطوف به حل مسائل و چالش های پیش روی حوزه ورزش و جوانان باشد تا نحوه تصمیم گیری مدیران را آسان کند.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت ترویج و توسعه ورزش همگانی در کشور، اظهار داشت: علی رغم تلاش هایی برای ترویج ورزش همگانی ۷۵ درصد مردم یا همکاری کم یا هیچ مشارکتی در حوزه ورزش همگانی ندارند.
وی افزود: این مهم یک چالش پیش رو در جامعه ما است و نبود تحرک و ورزش کردن می تواند مشکلات مخاطره انگیزی را در پی داشته باشد.
احمدی گفت: امکان ارائه نسخه واحد برای تمام ایران در مشکلات وجود ندارد و حتما استان ها باید بر اساس نیاز های منطقه خود مطالعات انجام دهند.
وی در پایان اشاره ای به عدم پژوهش در حوزه ورزش کرد و افزود: عدم نتیجه برخی از تیم های ورزشی در مسابقات آسیایی که هم اکنون در حال برگزاری است ناشی از عدم مطالعه و پژوهش های لازم است.
انتهای پیام/م

نظام نامه مطالعات و پژوهش ها در وزارت ورزش وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.