سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: با توجه به سرعت پیشرفت فناوری ، لازم است در ارائه خدمات شهری منطبق و همگام با تکنولوژی روز به پیش رویم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از  روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان ، بهزاد حقانی در جلسه شورای هماهنگی این معاونت با اشاره به اینکه خشکسالی های شدید در دهه آتی و عدم جاری بودن رودخانه زاینده رود که به طبع  کاهش شدید سطح چاه های آب را به همراه دارد اظهار داشت :مدیریت بهینه منابع آبی در جهت حفظ فضای سبز شهر اصفهان در دستور کار این معاونت قرار گرفته است و به همین دلیل بودجه حوزه آب در سال 97 نسبت به سال 94 ، 286 درصد و نسبت به سال 96 نزدیک به 61 درصد رشد داشته است.
وی افزود: در سال جاری مبلغ 134 میلیاردتومان به حوزه آب فضای سبز در نه سر فصل مجزا اختصاص یافته است و به کارگیری روش های نوین آبیاری،احداث مخازن و خطوط کلکتور جهت مدیریت یکپارچه منابع آبی و بهره برداری حداکثری منابع خاکستری جز برنامه های این حوزه می باشد.

حقانی در ادامه با تاکید بر اینکه تغییرات اقلیمی در شهر اصفهان و کاهش نزولات آسمانی باعث شده است که کاشت برخی گونه های گیاهی در شهر اصفهان دیگر امکان پذیر نباشد تصریح کرد:شناسایی ،تکثیر و کاشت گونه های متناسب با اقلیم شهر اصفهان انجام و به مرور در حال انجام می باشد و همچنین به دلیل مدیریت بهینه مصرف آب حذف چمن در عرصه های غیرتفرجگاهی در سطح شهر اصفهان در حال اجرا می باشد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: با توجه به سرعت پیشرفت فناوری ، لازم است در ارائه خدمات شهری منطبق و همگام با تکنولوژی روز به پیش رویم به همین خاطر برنامه ریزی لازم در این خصوص در حال انجام می باشد.
حقانی افزود:در  حال حاضر امکان مدیریت تاسیسات شهری با روش های نوین پیاده سازی شده و در یکی از مناطق شهر اصفهان به صورت آزمایشی در حال اجرا می باشد.
سرپرست معاونت خدمات شهری با اشاره به اینکه برای مدیریت و نظارت بر حدود 3770 هکتار فضای سبز در اختیار شهرداری اصفهان نیز پروژه مطالعاتی برداشت اطلاعات فضای سبز تعریف و توسط سازمان فاوا شهرداری در حال پیگیری است افزود: اطلاعات معابر شهر اصفهان نیز تاکنون نزدیک به 70 درصد پیشرفت داشته است که در جهت دقیق سازی اطلاعات آماری،و بروزرسانی نقشه ها کاربرد دارد و به عنوان زیرساخت بانک های اطلاعاتی به کار می رود.

انتهای پیام/ن

 صحبت های سرپرست معاونت خدمات شهری اصفهان درباره نقش مهم تکنولوژی در ارائه خدمات شهری

برچسب ها: شهرداری ، فضای سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار