به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، منصور غلامی وزیر علوم دولت دوازدهم در مراسم افتتاح دانشکده عمران و ریاضیات، آمار و کامپیوتر دانشگاه سمنان با بیان اینکه ۸۸ پروژه دانشگاهی در کشور افتتاح می‌شود، گفت: این پروژه‌ها مجموعاً ۱۶۳هزار مترمربع به فضاهای آموزشی و تحقیقاتی کشور می‌افزایند.

وی در ادامه افزود: افزایش کیفی و کمی زیرساخت‌های آموزشی یکی از مهم‌ترین سیاست‌های وزارت علوم در سال جاری است که امیدواریم بتوانیم در زمینه ارتقای خدمت‌رسانی به مجموعه آموزش عالی کشور موفق عمل کنیم.

عضو کابینه دوازدهم همچنین ضمن گرامی داشت یاد و خاطر شهیدان رجایی و باهنر و همچنین شهدای انقلاب اسلامی، تصریح کرد: دولت‌مردان خدمت‌رسانی به مردم را منشأ افتخارات خود می‌دانند و عمل به وظیفه همواره در تاروپود مسئولان نظام اسلامی جای دارد.

وزیر علوم بابیان اینکه وضعیت کنونی حاکم بر کشور توطئه دشمنان است، تأکید کرد: به حمدالله با همراهی تمامی کارکنان مجموعه وزارت علوم، برنامه‌های مثبت وزارتخانه با توجه به مشکلات اقتصادی به اجرا درمی‌آید و در این زمینه مشکلی نداریم.

وی رفتارهای مبتنی بر عقلانیت، ایجاد امید در جامعه و القای امید را سه اولویت کاری دانشگاهیان برای رسیدن به وحدت و تمرکز رویه برشمرد و گفت: فناوری‌های فراوانی برای افزایش تولیدات علمی در دانشگاه‌ها ایجادشده که این فناوری‌ها باعث تعریف رسالت‌ها و فعالیت‌هایی نیز برای اعضای هیئت‌علمی شد اما باید دانست که کاربردی سازی آن‌ها در کنار وحدت رویه یک اصل است.

عضو کابینه دوازدهم بابیان اینکه در دوران ۴۰ ساله انقلاب اسلامی شاهد فراز و نشیب‌های زیادی در حوزه علوم و فناوری بوده‌ایم، عنوان داشت: بعد از انقلاب برای افزایش دانش علمی و فنی برنامه‌ها و اقداماتی از سوی دولت‌ها ارائه شد اما ارزش این طرح‌ها دچار شدت و ضعف‌هایی بود اما در سال‌های اخیر شاهد بودیم که دانشگاه‌ها از ظرفیت های وزارت علوم به خوبی بهره بردند و توسعه خوبی را رقم زدند.

انتهای پیام / گ

سخنان وزیر علوم در دانشگاه سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.