مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان از اتمام و بهره‌برداری از پروژه دوبانده کردن گردنه صلوات آباد سنندج تا دهه فجر امسال خبر داد و گفت:در حال حاضر این پروژه ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شهرام ملکی صبح امروز در جریان بازدید نوبخت از فرآیند اجرای پروژه چهار خطه کردن محور سنندج ـ. همدان گفت:این محور به عنوان محور ارتباطی شهر سنندج و استان کردستان با مرکز کشور و استان‌های مجاور اصلی‌ترین محور استان محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت محور سنندج به همدان، از کیلومتر ۲۵ سنندج تا همدان به طول ۱۵۰ کیلومتر به صورت چهارخطه بوده، اما قبل از آن در محدوده گردنه صلوات آباد با توجه به کوهستانی بودن منطقه و وجود قوس‌های افقی و شیب‌های طولی بسیار تند تراشه‌های بلند و تونل‌ها احداث مسیر چهار خطه مستلزم صرف زمان و هزینه بالاست و در مرحله مطالعاتی و اجرا قرار دارد.

ملکی تصریح کرد: این پروژه با هدف رفع ترافیک و کاهش حوادث مرگبار، اتلاف زمان و استهلاک احداث می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه ۵۵ میلیارد تومان است و پروژه در قالب چهار قطعه در حال انجام است.

وی گفت: این طرح در سال ۹۵ براساس مصوبه دولت جزو پروژه‌های اولویت دار قرار گرفت و بهسازی مسیر موجود را ما نیز بر اساس همین مصوبه در اولویت قرار گرفت.

ملکی با بیان اینکه ۲۰ کیلومتر از مسیر به پیمانکار واگذار شده است، گفت: قطعه اول ۹ کیلومتر با برآورد اعتباری ۱۱ میلیارد تومان، قطعه دوم با اعتبار بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و قطعه سوم به طول ۶ کیلومتر با برآورد اعتباری ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: پروژه دوبانده کردن گردنه صلوات آباد سنندج با برآورد اعتباری ۳۱ میلیارد تومان از اول سال ۹۶ شروع شده و اکنون ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اذعان کرد: به لحاظ کارکردی نزدیک به ۲۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کار کرده ایم و براساس تخصیص که مشترک بین همدان و کردستان است تا به حال ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به صورت اسناد خزانه سررسید سال ۹۹ به پیمانکاران پرداخت شده است.

وی مطالبات کنونی پروژه را ۱۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: پیش بینی ما این است قبل از اتمام فصل کاری حدود ۱۰ کیلومتر از مسیر را در قطعات مختلف که بشود عبور ترافیک روی آن انداخته شود را به بهره برداری برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: در خواست مشخص ما از شما این است که مطالبات آن را پرداخت شود، چون تا یک ماه آینده ۱۰ میلیارد تومان دیگر که فقط صورت وضعیت اسفالت است به این صورت وضعیت اضافه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: می‌توانیم در صورت تامین اعتبار بالای ۶۰ درصد از پروژه را تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود:این پروژه تا شهریور ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد و عمده کار در سال‌جاری انجام گرفته است.

انتهای پیام/م

پروژه دوبانده کردن گردنه صلوات آباد سنندج

برچسب ها: اشتغال ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.