معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تا زمانی که شرایط عالی برای حضور دانش آموزان عادی و نخبه در یک مدرسه نداشته باشیم مجبوریم از همان سیستم قدیمی جداسازی نخبگان استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مهاجرانی معاون وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مدرسان کشوری طرح ملی شهاب در تبریز با بیان اینکه در کشور‌های پیشرفته و توسعه یافته دانش آموزان عادی و نخبه در کنار هم تحصیل می‌کنند، گفت: دانش آموزان دارای استعداد برتر مانند رود خروشان هستند که اگر کنترل نشوند سبب تخریب می‌شوند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان وزارت آموزش و پرورش افزود: تا زمانی که ما سیستم جامع و شرایط عالی برای حضور دانش آموزان عادی و نخبه در یک مدرسه نداشته باشیم مجبوریم از همان سیستم قدیمی جداسازی نخبگان استفاده کنیم.

مهاجرانی ادامه داد: طرح شهاب طرحی است که در راستای اجرای سیاست‌های عدم تفکیک دانش آموزان اجرایی می‌شود و در حال حاضر مانند طفل نوپایی است که باید کمک کنیم تا روی پای خود بایستد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه قیاس در بین دانش آموزان تا حدودی می‌تواند موتور محرکه باشد و برای پیشرفت نیز لازم است، اضافه کرد: هدف از اجرای طرح شهاب که در درون مدارس و برای دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی این است که دانش آموزان فقط در یک درس و رشته خاص با هم قیاس نشوند.

وی گفت: طرح شهاب طرح متعادلی است که افراط و تفریط ندارد و سعی دارد تا به جامعه نشان دهد که شاید دانش آموزی مثلا در درس علوم استعداد ندارد، ولی در مقابل استعداد هنری بالایی دارد و جامعه باید بداند که هیچ یک از این دو بر دیگری برتری ندارد.

رییس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان اضافه کرد: شناسایی استعداد‌های دانش آموزان و هدایت آن‌ها در مسیر درست، کاری است که طرح شهاب انجام می‌دهد و سعی دارد به همه ابعاد وجودی افراد توجه کند و بستر را برای شکوفایی استعداد‌های نهفته دانش آموزان فراهم کند.

مهاجرانی افزود: طرح شهاب مانند ورزش همگانی و طرح استعداد‌های درخشان مانند ورزش قهرمانی است و این دو منافاتی با هم ندارند بلکه مکمل یکدیگرند. 

انتهای پیام/ش

اجرای طرح شهاب در مدارس  برای دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.