نیل سایمون نویسنده مشهور آمریکایی دیشب در سن 91 سالگی بر اثر بیماری ذات الریه درگذشت.

نیل سایمون درگذشتبه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛نیل سایمون، نمایشنامه نویس و فیلمنامه نویس سرشناس آمریکایی شب گذشته در سن 91 سالگی درگذشت.

این نویسنده نام دار آمریکایی شب گذشته بر اثر عوارض ناشی از بیماری ذات الریه در بیمارستانی در نیویورک جان خود را از دست داد. او را یکی از بزرگترین نویسندگان تاریخ میدانند و کمدی های او در تئاتر برادوی، همیشه زبان زد اهل هنر بوده است.

سایمون در سال 1927 در نیویورک به دنیا آمد و از دهه شصت میلادی آغاز به نگارش آثار نام آور خود کرد و با آثار موفق و مشهور خود نظیر، «زوج ناجور»، «پابرهنه در پارک»، «گم شده در یانکرز»، «سه‌گانه اوژن» و «پسران آفتاب» جایگاه ویژه خود را در عرصه نویسندگی تثبیت کرد همچنین از فیلمنامه هایی که به دست او نوشته شده است می توان به «زوج ناجور»، «دختری که وداع می‌کند» و «اتاقی در هتل کالیفرنیا» اشاره کرد.

این نویسنده مشهور برای نگارش نمایشنامه «گم شده در یانکرز» برنده جایزه پولیتزر شده است و در طول فعالیتش برای جوایز معتبری همچون جوایز سینمایی «اسکار»، جایزه «تونی»، جایزه «مارک تواین» و جایزه «گولدن گلوب» نامزدی و برندگی داشته است.

آثار او در صحنه برادوی بسیار شناخته شده است و نظرات مثبت منتقدان را به همراه داشته است؛ همچنین نوشته های وی از برجسته ترین آثار کمدی قرن بیستم محسوب می شود.

انتهای پیام/

نیل سایمون درگذشت

برچسب ها: تئاتر ، ادبیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار