دبیر نهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی از اتمام زمان ارسال آثار به جشنواره شعر رضوی عربی در استان خوزستان خبر داد.  

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید کریم موسوی، دبیر نهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی(یادمان دعبل خراعی) گفت: ۳۱ مرداد آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره شعر رضوی عربی بود که نزدیک به ٢٠٠ اثر در قالب‌های شعر شعبی و شعر فصیح به دبیرخانه ارسال شده است.

وی افزود: بیشتر آثار در بخش بین‌الملل از کشور لبنان و عراق به دبیرخانه رسیده است و شاعران کشورهای سوریه، یمن، بحرین، مصر، سوئد و عربستان نیز آثاری به این جشنواره ارسال کرده‌اند.

موسوی با اشاره به شرایط شرکت در این جشنواره بیان داشت: امسال یک محدودیتی برای جشنواره شعر رضوی در نظر گرفته شد و آن این بود که شاعرانی که در سال‌های گذشته موفق به کسب رتبه در این جشنواره شده‌اند، مجاز به شرکت مجدد نیستند.

دبیر نهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی عنوان کرد: داوری آثار شهریورماه انجام خواهد شد و طی 3 مرحله و توسط ۶ داور مطرح در زمینه شعر داوری خواهند شد که شرایطی فراهم شده که آثار در مرحله اول بدون قید نام و نام کشور در اختیار داوران قرار می‌گیرند.

وی گفت: اختتامیه جشنواره شعر عربی رضوی آبان‌ماه برگزار خواهد شد و در حاشیه برگزاری جشنواره برنامه‌هایی با حضور شاعران بین‌المللی در برخی شهرها مثل شادگان، حمیدیه و دشت آزادگان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/م

اختتامیه جشنواره شعر رضوی عربی در آبان ماه

برچسب ها: شعر ، جشنواره شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.