استاندار آذربایجان شرقی از اجرای طرح تولید گازوئیل یورو ۵ در پالایشگاه تبریز خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  خدابخش استاندار آذربایجان شرقی یکی از اتفاقات مهم در حوزه تولید و صنعت استان را اجرای طرح تولید گازوئیل یورو ۵ در پالایشگاه تبریز اعلام کرد که گام بزرگی در جهت کاهش آلودگی هواست و قابلیت صادراتی هم دارد.

خدابخش اضافه کرد: این طرح با سرمایه‌گذاری ۴۲ میلیون یورویی و ظرفیت تولید ۳ میلیون لیتر در روز‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه هفته دولت را فرصتی برای اطلاع‌رسانی خدمات و دستاورد‌های دستگاه‌های اجرایی در یک سال گذشته دانست و گفت: تلاش می‌کنیم در این هفته با حضور در بخش‌های مختلف استان این خدمات را به اطلاع مردم برسانیم.

وی در تشریح اقدامات صورت گرفته در بخش صنعت و تولید استان، گفت: بعد از نوسانات ارزی اخیر که موجب بروز مشکلاتی برای واحد‌های تولیدی و صنعتی شد، بازدید‌ها و جلسات مکرری در محل واحد‌های تولیدی داشتیم و با حضور مدیران اجرایی تلاش کردیم این مشکلات را حل کنیم.

خدابخش افزود: جذب سرمایه‌گذاران جدید به نوع رفتاری که با واحد‌های تولیدی موجود می‌شود بستگی دارد و براین اساس وظیفه خود می‌دانیم که ۲۴ ساعته در کنار این واحد‌ها باشیم.

وی اضافه کرد: با هماهنگی‌هایی که با گمرک انجام داده‌ایم واحد‌های صنعتی و تولیدی استان مشکلی در واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات تولید ندارند.

استاندار آذربایجان شرقی میزان سرمایه‌گذاری برای ایجاد و توسعه واحد‌های تولیدی استان در یک سال گذشته را ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در این مدت ۲۷۰ مجوز ایجاد واحد جدید و ۲۳۰ مجوز توسعه صادر شده است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از گشایش خط اعتباری به میزان ۴۰۰ میلیون یورو برای پروژه ذوب مس در مجتمع سونگون ورزقان خبر داد و گفت: اجرای این طرح یکی از آرزو‌های ما بود که با بهره‌برداری از آن کنسانتره مس به صورت صد درصد در مجتمع سونگون ذوب و کاتد مس برای صنایع پایین‌دستی استفاده خواهد شد.

وی افزود: با تحقق این پروژه و به دنبال آن ایجاد شهرک صنایع پایین‌دستی مس در ورزقان، شاهد تحول فوق‌العاده‌ای از نظر اشتغال در منطقه خواهیم بود.

خدابخش میزان تسهیلات ارائه شده به واحد‌های تولیدی استان در یک سال اخیر را حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پرداخت این تسهیلات در راستای حفظ اشتغال و حمایت از کالای داخلی تدبیر درستی بود.

استاندار آذربایجان شرقی، به اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری استان پرداخت و با بیان اینکه زیرساخت‌های ارتباطی یکی از الزامات توسعه گردشگری است، گفت: در این رابطه چندین پروژه مهم راه‌سازی و همچنین احداث هتل در حال اجراست.

وی افزود: هم‌اکنون ۷ هتل در شهر تبریز در حال احداث است که بخش قابل توجهی از کمبود‌ها در این حوزه را برطرف خواهد کرد.

خدابخش اضافه کرد: در کنار این اقدامات سخت‌افزاری، بخش اصلی کار، جذب گردشگر توسط تورگردان‌ها و آژانس‌های مسافرتی است که در این رابطه مشوق‌هایی از سوی دولت در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اتفاق مهمی که در جریان رویداد تبریز ۲۰۱۸ قرار بود بیفتد، معرفی قابلیت‌های تاریخی و فرهنگی تبریز در سطح دنیا بود که به مناسبت‌های مختلف این هدف مهم را پیگیری کردیم؛ علاوه بر آن همایش‌های مختلف ملی و بین‌المللی هم به این مناسبت در تبریز برگزار شد.

استاندار آذربایجان شرقی آغاز اجرای ۲۹ طرح بوم‌گردی روستایی با مشارکت بخش خصوصی را از دیگر اقدامات حوزه گردشگری استان ذکر کرد و گفت: اجرای این طرح‌ها حوزه صنایع دستی و اشتغال در این حوزه را متحول خواهد کرد. 

انتهای پیام/ش

گشایش خط اعتباری ۴۰۰ میلیون یوروی برای پروژه ذوب مس در مجتمع سونگون ورزقان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.