نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: دست اندرکاران ادبیات با بها دادن به شاعران تاریخ اهل بیت (ع) را زنده نگه دارند.

دست اندرکاران ادبیات با بها دادن به شاعران تاریخ اهل بیت (ع) را زنده نگه دارندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ آیت الله دری نجف آبادی، نماینده  ولی فقیه در استان مرکزی در محفل شعرخوانی با موضوع غدیر در اراک به برگزاری جشنواره بین المللی غدیر و اعلام فراخوان دریافت آثار شعر مسلمانان سراسر جهان به زبان‌های زنده تاکید کرد وگفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری و نهاد‌هایی که دستی در ادبیات دارند با بها دادن به شاعران می‌توانند تاریخ اهل بیت (ع) را زنده نگه دارند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: غدیر هر شعرش هزاران زاویه و گنج باعظمت دارد و همه اشعار قرائت شده توسط شاعران لذت بخش و امید بخش بود.

وی اضافه کرد: غدیر خم در سایه سار مبعث شکل گرفته که روز اکمال دین و اتمام نعمت است در غدیرخم دایره وجود تکمیل و پایان نامه دانشگاه اسلام امضا شد.

عیدمبعث عیدغدیر خم ۲ قله تجلی اعظم وحی و تجلی رسالت

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: شیعیان اسلام ۲ قله عظیم و رفیع دارند یکی مبعث حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و دیگری عیدغدیر خم که ۲ قله تجلی اعظم وحی و تجلی رسالت است.

وی با بیان اینکه پیامبراسلام (ص) در خطبه غدیر چندین بار در مورد امام زمان (عج) تاکید فرمودند، تصریح کرد: خطبه غدیر یک و نیم ساعت به طول انجامید و در آن ۵۴ بار «معاشرالناس» و همه انسان‌هایی که اهل معاشرت و زندگی اخلاقی و سیاسی هستند را خطاب قرار داده است.

آیت اله دری نجف آبادی وظیفه همه انسان‌ها در برابر تاریخ جاوید اسلام را درک این معارف باعظمت و ارزشمند و سیراب شدن از مخزن کرامت دانست و گفت: همه ما باید عاشقان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را از جام کوثر و جام عشق به ائمه (ع) سیراب کنیم.

در این محفل ادبی ۱۰ نفر از شاعران آخرین سروده‌های خود با موضوع غدیر را ارائه دادند.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.