ﻣﺎﺭﻳﺎ ﺩﻭﺗﺴﻨﻜﻮ ﺭﻳﻴﺲ ﻣﺮﻛﺰ اﻃﻼﻉ ﺭﺳﺎنی ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﻠﻞ متحد پیام آنتونیو گوترش را در همایش بین المللی و یادواره شهدای ترور کشورمان را در گرگان قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازگرگان؛در پیام گوترش آمده بود:  ﻣﺮاﻗﺒـﺖ اﺯ ﻗﺮﺑﺎﻧﻴﺎﻥ و ﺑﺎﺯﻣﺎﻧﺪﮔﺎﻥ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺭﺳﺎﺗﺮ ﻛﺮﺩﻥ ﻧﺪای ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻤک ﻣی ﻛﻨﺪ ﺗﺎ ﻫﺪﻑ ﺗﺮﻭﺭﻳﺴﻢ ﻳﻌﻨی اﺷﺎﻋﻪ ﺗﻔﺮﻗﻪ اﻓﻜﻨی ﺑﻪ ﭼﺎﻟﺶ ﻛﺸﻴﺪه ﺷﻮﺩ و ﺯﻣﺎنی که ﻣﺎ ﺭﻭﺣﻴﻪ ﻗﺮﺑﺎﻧﻴﺎﻥ و ﺑﺎﺯﻣﺎﻧﺪﮔﺎﻥ ﺗﺮﻭﺭﻳﺴﻢ ﺭا ﺑﺎﻻ ﺑﺒﺮﻳﻢ و ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﮔﻮﺵ ﻓﺮا ﺩﻫﻴﻢ، ﻋﺪاﻟﺖ ﺭا ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﻋﺎﻳﺖ و اﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺣﻤﺎﻳﺖ کرده ایم.

دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید کرده است؛ باید ﺑﻪ ﭘﻴﻮﻧﺪﻫﺎی ﻣﺸﺘﺮک ﺧﻮﺩ اﺣﺘﺮاﻡ ﮔﺬاﺷﺘﻪ و ﺧﺴﺎﺭﺕ ﻫﺎی ﺩایمی ﻛﻪ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺗﺮﻭﺭﻳﺴﺖ ﻫﺎ ﺑﻪ اﻓﺮاﺩﺧﺎﻧﻮاﺩه ﻫﺎ و ﺟﻮاﻣﻊ ﻭاﺭﺩ ﺷﺪه ﺭا ﻛﺎﻫﺶ ﺩﻫﻴﻢ.

ﻣﺮاﺳﻢ ﻳﺎﺩﺑﻮﺩ ۲۱۱ ﺷﻬﻴﺪ ﺗﺮﻭﺭ ﮔﻠﺴﺘﺎﻥ و ﺳﻮﻣﻴﻦ ﻫﻤﺎﻳﺶ اﻳﺪه ﻫﺎی ﺻﺒﻮﺭی ﺩﺭ تالار فخرالدین اسعد گرگانی ﺑﺮﮔﺰاﺭ ﺷﺪه است.

در این همایش همچنین همسر شهید علی محمدی دانشمند هسته‌ای کشورمان سخنرانی کوتاهی داشت ونیز آقای عرب یکی از جانبازان ترور در سخنانی گفت: یکی از بزرگترین شهدای ترور شهید مطهری بود که مطالعه آثار ایشان ضروری است به همین دلیل ۵ پایگاه سیار آثار ایشان را در گرگان برپا کردیم و این باعث شد که منافقان اقدام به ترورم کردند.

وی افزود: رهبر انقلاب گل سر سبد جانبازان انقلاب و افتخار ما جانبازان ترور این است که رهبرمان نیز جانباز ترور است.

هم چنین  ارتباط تصویری مستقیم از محل برگزاری همایش با  دکتر الکساندر آزادگان استاد دانشگاه کالیفرنیا  برقرار شد که وی در سخنانی  گفت:  برای معرفی شهدای ترور باید از ظرفیت فضای مجازی استفاده کرد.

آقای آزادگان گفت:با استفاده از شبکه‌های تلویزیونی و همچینن فضای مجازی باید به دنیا بگوییم تروریسم بر ما و خانواده هایمان چه تاثیراتی گذاشته و صدای خودمان را به همه دنیا برسانیم.

ترور ۴۵ هزار نفر در دنیا/اﻳﺮاﻥ یک ﺟﺰﻳﺮه اﻣﻦ ﺑﺮای ۸۰ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ اﻳﺮانی اﺳﺖ

ﻗﺮیبی ﺩﺳﺘﻴﺎﺭ ﻭﺯﻳﺮ امور ﺧﺎﺭﺟﻪ ﺟﻤﻬﻮﺭی اﺳﻼمی اﻳﺮاﻥ ﻧﻴﺰ ﺩﺭ اﻳﻦ ﻫﻤﺎﻳﺶ ﮔﻔﺖ: تروریسم یکی از بلایای قرن حاضر است و متاسفانه باید بگویم در سال ۲۰۱۴ تروریست‌ها در اقصی نقاط دنیا جان ۴۵ هزار نفر را گرفتند.

ﻭی اﺩاﻣﻪ ﺩاﺩ: ﺩﻧﻴﺎ ﺑﻪ اﻳﻦ ﭘﺪﻳﺪه شوم پی برده و ارزش قربانیان و بازماندگان بیش از پیش برای مردم دنیا شناخته شده است.

دستیار وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اقدامات دولت‌ها برای مبارزه با تروریسم باید بیش از پبش شود و عزم راستینی برای این موضوع باید پدید آید چرا که در برخی نقاط دنیا همچون سوریه ﻋﻤﻠﻴﺎﺕ تروریستی همچنان قربانی می گیرد.

وی با نشان دادن نقشه‌ای از عملیات‌های تروریستی در خاورمیانه و اطراف کشورمان گفت: با وجود انجام عملیات‌های تروریستی متعدد در منطقه، اﻳﺮاﻥ یک ﺟﺰﻳﺮه اﻣﻦ ﺑﺮای ۸۰ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ اﻳﺮانی اﺳﺖ.

انتهای پیام / م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.