نماینده مردم لنگرود گفت: تیم اقتصادی دولت نمی‌تواند بحران‌های به وجود آمده را حل کند و نرخ تورم تا پایان سال به 60 درصد می‌رسد.


نرخ تورم تا پایان سال به 60 درصد می‌رسد/ چرا وزیر اقتصاد توجهی به ورود کالاهای قاچاق به کشور نکرده است؟به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در جلسه علنی امروز(یکشنبه 4 شهریور) در موافقت با استیضاح مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و امور دارایی، اظهار کرد: اگر به فرمایشات مقام معظم رهبری به ویژه در نامگذاری سال که همواره بر شعار اقتصادی تأکید کرده‌اند، دقت می‌کردیم امروز وضعیت کشور به گونه‌ای نمی‌شد که با این تکانه‌ها بلرزیم.

وی افزود: در شرایطی که دنیا علیه ما اتاق جنگ تشکیل داده است، فرماندهی جنگ ما هم باید مشخص باشد اما ما تیم اقتصادی دولت را قوی نمی‌دانیم.

لاهوتی تصریح کرد: متأسفانه تورم نقطه به نقطه از شهریور 96 تا سال 97 به 4.9 رسیده است و با این شرایط مردم تا پایان سال باید تورم 60 درصدی را تحمل کنند که این انصاف نیست.

نماینده مردم لنگرود بیان کرد: نرخ ارز در سال گذشته 3 هزار و 800 تومان بود، اما در حال حاضر به بیش از 10 هزار تومان رسیده است و این حاصل ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت است.

وی با بیان اینکه جای تأسف دارد که بیکاری و بی‌ثباتی در بازار ارز روز به روز در حال افزایش است، تصریح کرد: آقای کرباسیان! شما در نرخ ارز دستوری عمل کردید و عملکرد مطلوبی از خود نشان ندادید.

لاهوتی با اشاره به وضعیت قاچاق کالا و ارز در کشور گفت: طبق آمار دولت میزان قاچاق کالا از 25 میلیارد دلار به 12.5 میلیارد دلار رسیده است که حتی اگر حرف دولت هم درست باشد این قاچاق‌ها از مبادی رسمی کشور و گمرکات عبور کرده است و سوال ما از آقای کرباسیان این است که مگر سازمان گمرک زیر نظر شما نیست پس چرا مدیریت نکردید؟

نماینده مردم لنگرود با بیان اینکه میزان استقراض بانک‌ها به 200 هزار میلیارد تومان رسیده است و عمده آن هم در این زمان اتفاق افتاده است، اظهار کرد: نابسامانی‌هایی در بانک‌های کشور وجود دارد که وزیر اقتصاد باید پاسخ دهد.

وی با اشاره به اینکه از سوی دیگر مالیات بر ارزش افزوده به صورت مضاعف وصول می‌شود، اظهار کرد: جای تأسف دارد که چندین بار از مردم مالیات دریافت می‌شود و حتی از طلا هم مالیات بر ارزش افزوده می‌گیرید.

لاهوتی ادامه داد: نظارت بر عملکرد شرکت‌های دولتی و مسئول مستقیم واگذاری اموال دولتی وزیر اقتصاد است در حالی که بدنه شرکت‌های دولتی هر روز گسترده‌تر و متورم‌تر می‌شود و شما باید بگویید که چه نقشی در این واگذاری شرکت‌ها داشته‌اید.

نماینده مردم لنگرود خاطرنشان کرد: تیم اقتصادی دولت تیمی نیست که بحران‌های ایجاد شده را بتواند حل و فصل کند و از آنجایی که رئیس جمهور تیم اقتصادی خود را تغییر نداد مجلس به دنبال این اصلاحات در دولت است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، صحن علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار