عضو شورای شهر تهران با اشاره به صدور 29 پروانه برای ساخت باغات در یک سال اخیر، گفت: 19 مورد آن بر خلاف قوانین صادر شده است.

صدور 19 پروانه خلاف قانون برای ساخت برج‌باغ‌ها در یک سال اخیربه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افشین حبیب زاده عضو شورای شهر تهران در هشتاد و دومین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و کاهش ارزش پول ملی اظهار داشت: در شرایط فعلی معیشت حقوق بگیران با خطر مواجه شده و من پیشنهاد می‌کنم که شهرداری تهران کمیته‌ای را در این باره تشکیل دهد و نسبت به میزان دستمزدها در 6 ماهه دوم سال جاری بازنگری کند.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه این موضوع باید در مورد کارگرانی که حداقل بگیر هستند بیشتر مورد توجه قرار بگیرد،تصریح کرد: معیشت کارگران با خطر جدی مواجه شده است.

وی افزود: مورد دیگر مربوط به کارگران طرف قرارداد با پیمانکاران شهرداری است که من پیشنهاد می‌کنم این موضوع نیز در کمیته بررسی شود و با دعوت از پیمانکاران توصیه‌های لازم را به آنان بدهیم.

حبیب زاده تصریح کرد: 19 مورد از پروانه‌های صادر شده برای ساخت باغ‌ها در یک سال اخیر خلاف ضوابط بود.

عضو شورای شهر تهران ضمن ارائه تذک به شهردار تهران گفت: در بررسی‌های انجام شده توسط حوزه معاونت نظارت شورا در خصوص پروانه‌های صادر شده طبق ضوابط باغات از تاریخ اول شهریور 96 تا اول مرداد 97 مشخص شد که از تعداد 29 پروانه، فقط برای 9 مورد طبق مقررات پروانه صادر شده و 19 پروانه از حیث افزایش سطح اشغال و یا تعداد طبقات با مقررات مغایر است.

وی افزود: مستندات مربوطه طی نامه‌ای در 10 مرداد ماه به معاون شهرسازی جهت بررسی و اعلام نتیجه ارسال شد که تاکنون پاسخی دریافت نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار