استاندار خراسان رضوی گفت: تا کنون 60 درصد انبار‌های موجود در استان در سامانه ثبت شده از نیمه شهریور اگر انباری ثبت نشده، کشف شود مصداق قاچاق کالاست.

کشف انبار‌های ثبت نشده از نیمه شهریور ماه مصداق قاچلاق کالاستبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ علی رضا رشیدیان  استاندار خراسان رضوی در جلسه شورای اداری استان در این شرایط یکی از اقدامات مهم را مقابله حدی با فساد و قاچاق کالا دانست و گفت: طی چند سال اخیربا اقداماتی که در ساماندهی صادرات مرزی سوخت صورت گرفت 50 درصد قاچاق سوخت کاهش یافت، اما در ماه‌های اخیر به دلیل شرایط 48 درصد رشد دارد.

وی افزود: باید برای حل معضلات و مشکلات راهکار‌های اجتماعی بیابیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: نباید اجازه دهیم که دشمن مشکلات اجتماعی مارا به بحران‌های امنیتی تبدیل کند.

رشیدیان افزود: مدیران اجازه ندهند مسائل اجتماعی حوزه‌های کاری شان به بحران امنیتی که خواست دشمن است، تبدیل شود و باید همه در تمامی قوا و صاحبان انقلاب که مردم هستند هوشیار باشند که امروز توطئه دشمن آن است که به نوعی ما را از خداباوری، خودباوری، امید و نشاط برای آینده‌ای بهتر و ساخت ایرانی آبادتر ناامید کند.

وی گفت: باید هوشیار باشیم و به دام دشمن نیافتیم و هوشمندانه وهدفمند تلاش کنیم تا از این شرایط تحریم‌ها، جنگ روانی و فشار‌های اقتصادی با قدرت و قوت عبور کنیم.

استاندار خراسان رضوی افزود: مدیران در حوزه مسئولیت زمینه‌ها و ظرفیت‌های نارضایتی را شناخته و به جای فرار و یا کم توجهی، با آن‌ها برخورد فعال داشته باشند و برای حل آن اقدام عملی کنند.

رشیدیان گفت: همه ما موظفیم حداکثر تلاش خود را برای حل مشکلات به کار بندیم و اگر نیازمند مشارکت فرادستگاهی هم باشد به کمیته‌ای که در معاونت امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری در این رابطه فعال است ارجاع و پیگیری شود.

وی افزود: برخی مشکلات هم با توجه به شرایط امروز تحریم‌ها در حوزه اقتصادی و تولیدی در استان و حوزه مدیریت‌های استانی با اندکی توجه، انعطاف و پیگیری قابل حل است.

استاندار خراسان رضوی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی با تمام تریبون‌های تبلیغاتی که در دست دارند در صدد از بین بردن دو آموزه و محور خداباوری و خود باوری در مردم ما هستند، چنانکه از ابتدای انقلاب در دوران‌ها و بحران‌های مختلف در این راستا تلاش بسیاری کردند.

رشیدیان با اشاره به اینکه ما توانسته ایم با اتکا به این دو محور موفقیت‌های بسیار زیادی تا به امروز بدست آوریم؛ گفت: با خداباوری توانستیم به قدرت شاهنشاهی غلبه کنیم و با خود باوری توانستیم به موفقیت‌های بسیار زیادی از جمله انرژی صلح آمیز هسته ای، پزشکی وحوزه‌های دانش بنیان، فناوری‌های نوو دیگر صنایع دیگر دست یابیم.

وی افزود: دشمن امید داشت در جریان جنگ هشت ساله یا بعد از رحلت امام (ره) این کشور و نظام از هم بپاشد و با تحمیل بحران‌های مختلف و فشار‌های اقتصادی و سیاسی تلاش زیادی کردند، ایمان، اعتقاد راسخ و انسجام مردم و اقتدار نظام را در هم شکسته و بر موج مسائل اجتماعی و اختلافات سیاسی سوار شده، اما با همه این دشمنی‌ها و توطئه‌ها امروز همچنان این نظام استوار است.

استاندار خراسان رضوی گفت: در ابتدای دولت یازدهم هم نظام توانست با چانه زنی و گفت: وگو کشور را از فصل هفتم منشور سازمان ملل خارج کرده و جایگاه ایران را در بین ملت‌های دنیا ارتقا دهد، اما با روی کار آمد فردی بی منطق، چون ترامپ با همراهی صهیونیست‌ها راهبرد بازگشت ایران به شرایط قبل از برجام را دنبال کردند که با تدابیر اتخاذ شده نتوانستند اجماع جهانی را علیه ما ایجاد کنند.

رشیدیان  افزود: اکنون دشمنان نظام انقلاب اسلامی در صدد تضعیف نظام اسلامی هستند و می‌خواهند با ایجاد تنش و نا امیدی بین مردم این نظام اسلامی را از بین ببرند و با توطئه ما را به دام خود بیندازند.

وی گفت: اساس حرکت جدید، تخریب اتحاد، همدلی، اعتماد و امید مردم به نظامی است که برآمده از رای خودشان است.


عده‌ای آب به آسیب دشمن می‌ریزند


استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تحریم‌های جدید تکانه‌ای در اقتصاد ما ایجاد کرد و در کنارماشین‌های تبلیغاتی دشمن جنگ روانی گسترده‌ای را شکل دادند افزود: در این میان برخی به نوعی با این جنگ روانی دشمن همراهی کرده و با سیاه نمایی و تخریب همه ارگان‌ها وقوا به نوعی آب به آسیب دشمن ریختند.

رشیدیان گفت: زمانی جهت تخریب‌ها به سمت کسانی بود که همسوی دولت بودند و دراین مسیر تلاش کردند تا ملت را نسبت به نظام و توانمندی‌های آن دلسرد کنند و دشمن کوشید در سایه این تخریب‌ها و ایجاد ناامیدنی در ملت زمینه برای سرباز گیری ازدرون جامعه و قراردادن مردم رو در روی را برای خود فراهم کند.

وی با بیان اینکه آنان حتی امروز به صراحت با تقویت گروه‌های تروریستی در اطراف تلاش می‌کنند امنیت بی مثال کشور در منطقه ناامن خاورمیانه را بهم بریزند که به خوبی پاسخ گرفته اند، افزود: در این میان محور دیگر این تحریم‌ها و فشار‌ها معیشت مردم است که بدین منظور برنامه ریزی‌های گسترده‌ای برای تامین مایحتاج ضروری مردم و ذخیره سازی مناسبی در استان انجام شده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: در این میان ستاد تنظیم بازار برای مدیریت و توزیع و تامین مناسب کالا نیازمند تلاشی جهادی و 24 ساعته است.

رشیدیان افزود: با وجود ذخایر و ظرفیت‌های موجود باید برای توزیع آن‌ها به گونه‌ای ساماندهی و اقدام شود که دهک‌های پایین جامعه با توجه به کاهش قدرت خرید امکان تامین نیاز خود را داشته باشند.
 

فعال شدن کمیته‌هابرای نحوه مدیریت توزیع کالا‌های اساسی در استانداری


وی گفت: بدین منظور کمیته‌هایی برای نحوه مدیریت توزیع کالا‌های اساسی در استانداری فعال شده که امید است با تدابیر مسئولان کشوری و سیاست گذاری‌های وسیعتر اقدام موثری در این حوزه صورت گیرد.

استاندار خراسان رضوی استفاده از ظرفیت مشورتی و ایده‌های جدید بویژه جوانان را برای فایق آمدن بر مشکلات کشور بسیار مهم خواند و افزود: در این میان برای رسیدن به نقطه تعادلی در بازار و اقتصاد همه مدیران باید پیگیری ومشورت بیشتری داشته باشند تا به شرایط پایدارتری برسیم.

رشیدیان  با اشاره به اقدامات آمریکا و اجرای دور دوم تحریم‌ها از آبان ماه گفت: تدابیر و اقدامات هوشمندانه لازم می‌تواند آنان را ناامید کند به گونه‌ای که انسجام و هوشمندی و اقدام با برنامه ما بر اساس مزیت‌ها و ظرفیت‌ها و خودباوری و خداباوری می‌تواند آثار اقدامات آنان را به شدت کاهش دهد.

وی در بحث کالا‌های اساسی هم و نیز سوخت بر تشدید بازرسی‌ها و نظارت‌ها تاکید و تصریح کرد: با توجه به این شرایط باید بر نحوه ورود وتوزیع و انبارمایحتاج عمومی توجه شده و با احتکار و کم فروشی برخورد جدی صورت گیرد.

استاندار خراسان رضوی افزود: باید انبار‌ها و کالا‌های درون آن و نحوه توزیع و عرصه و زمان انبار کالا‌ها همه ثبت و مشخص شود.
 

برای تداوم طرح‌های عمرانی باید فعالیت بیشتری کنیم


رشیدیان با بیان اینکه تداوم طرح‌های عمرانی درسطح استان مهم است و تا کنون روند خوبی در اجرای آن‌ها داشته ایم، گفت: باید برای حل مشکلات پیمانکاران تلاش کرده و برای تداوم طرح‌های عمرانی فعالیت بیشتری کنیم.

وی افزود: از ابتدای امسال تا کنون علی رغم مشکلات و بحث‌های ارزی و تحریم‌ها در حوزه تولیدی هم نرخ رشد مناسبی در همه زمینه‌ها در استان داشتیم که نمود آن در کاهش 3.6 درصدی نرخ اشتغال بهار امسال نسبت به سال قبل، رشد جذب سرمایه گذاری خارجی، افزایش صادرات محسوس است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه طی همین مدت افزایش ورود گردشگران خارجی را نیز داشتیم، گفت: رسانه‌های ما نیز امروز باید در کنار مسئولان و مردم در مقابل توطئه‌ها دشمن هوشیارانه‌تر عمل کنند.

رشیدیان با اشاره به مقاله‌ای که دو سال قبل روزنامه گاردین علیه مشهد و سفر زائران عرب به سفارش سعودی‌ها منتشر کرد، افزود: برخی در داخل، این مطلب را دوباره منتشر کردند و امروز دوباره با افزایش ورود زائران خارجی و عرب، برخی رسانه‌های داخلی از این دست مطالب را بازنشر می‌دهند.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد زائران مشهد به همراه خانواده به این شهر سفر می‌کنند، گفت: اکثریت نزدیک به مطلق آن‌ها به عشق امام علی ابن موسی الرضا (ع) به این شهر می‌آیند و طرح این مباحث در شأن این شهر و این زائران نیست.

استاندار خراسان رضوی افزود: کسی که قصد دیگری دارد نه زیارت ریسک بالای سفر به کشوری که قوانین شدید و سخت گیرانه و مجازت‌های سخت برای این رفتار‌های غیر اخلاقی و خلاف عرف و شرع خود دارد را نمی‌پذیرد.

رشیدیان گفت: این جنگ تبلیغاتی همزمان با افزایش ورود زائران خارجی و عرب با هدف تحریک احساسات داخلی علیه زائران خارجی شکل گرفته و در این حرکت نقش دشمنان و بدخواهان دیده می‌شود و طرح و نشر این مباحث که به نوعی قداست شهر مشهد را تخریب و غیرت جوانان ما را علیه زائرانی که زائر ما هستند تحریک می‌کند نمی‌تواند امری عادی باشد.

انتهای پیام // ف. ک
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.