معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اصفهان از صدور 29 فقره موافقت اصولی برای احداث تاسیسات گردشگری در سطح استان در 9 ماهه امسال خبرداد.

 احمدرضا مولایی' به خبرنگارباشگاه خبرنگاران گفت:این موافقت ها را شامل احداث هفت دستگاه هتل، متل و مجتمع خدماتی بین راهی، سه باب مهمانپذیر، هفت باب هتل آپارتمان، پانسیون و زائر سرا، سه باب تفرجگاه ، اردوگاه های گردشگری، محوطه های اقامتگاهی، چهار باب مراكز سرگرمی، تفریحی، پنج موافقت اصولی برای احداث سفره خانه های سنتی عنوان كرد.   

وی با اشاره به فعالیت واحد كار آفرینی و تسهیلات این معاونت گفت: این واحد در این مدت با توجه به لزوم حمایت و ترویج اصل 44 قانون اساسی و ایجاد اشتغال مبتنی بر فعالیت بخش خصوصی، توانست بر پایه توسعه فعالیتهای گردشگری و صنایع دستی یكی از واحدهای موفق در سطح استان باشد.  

 مولایی از فعالیتهای این واحد را از ابتدای سال تاكنون، مشاركت فعال و موثر در بیش از هشت كارگروه تخصصی سرمایه گذاری و اشتغال استان، بررسی و تصویب بیش از 480 طرح مشاغل خانگی مبتنی بر صنایع دستی و معرفی به كارگروه اشتغال شهرستان و شركت در جلسات ستاد سرمایه گذاری استان و جذب اعتبارات از بانكهای عامل عنوان كرد.   

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی اصفهان، از جمله فعالیتهای 'واحد مناطق نمونه گردشگری' این معاونت را شامل، تهیه پیش نویس طرح تفصیلی مناطق نمونه گردشگری، برگزاری جلسه كمیته فنی بین دستگاهی منطقه نمونه گردشگری شاه لولاك، بررسی و ارائه دیدگاه كارشناسی طرحهای جامع مناطق نمونه گردشگری قلعه سرشیر شهرستان فلاورجان عنوان كرد.   

وی همچنین بررسی كارشناسی طرحهای جامع در مناطق سده شهرستان لنجان، چشمه ناز ونك از توابع شهرستان سمیرم و بررسی و ارائه دیدگاه كارشناسی گلستان كوه شهرستان خوانسار برای ارائه به شورای برنامه ریزی استان، تكمیل پرونده مناطق نمونه گردشگری مشهد اردهال و خدنگستان را از دیگر فعالیتهای این واحد برشمرد.   

مولایی، با اشاره به فعالیتهای 'واحد مطالعات' این معاونت گفت: پیگیری سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، پیگیری، بررسی و تأیید مطالعات امكان سنجی 15 منطقه نمونه گردشگری استان اصفهان و پیگیری مطالعات امكان سنجی 60 منطقه نمونه گردشگری استان اصفهان از فعالیتهای این واحد در مدت یاد شده است.   

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی اصفهان، مستندسازی مرمت، احیا و تغییر كاربری خانه های قدیمی اصفهان، تهیه طرح های پیشنهادی قابل سرمایه گذاری به سرمایه گذاران خارجی (به زبان انگلیسی)، مشاركت در تهیه سند آمایش استان ،پیگیری مصوبات سفرهای اول، دوم و سوم هیات دولت و ورود اطلاعات آن به سامانه ملی مصوبات را از دیگر اقدامات واحد مطالعات این معاونت در 9 ماهه سال جاری عنوان كرد./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.