نماینده مردم ایذه و باغ ملک گفت: فساد و تخلفات مالی در برخی بانک‌های مالی به اوج رسیده است.

روحیه اشراف‌گری خاوری در بدنه مدیران جاری است/به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغ ملک در جلسه علنی امروز (یکشنبه 4 شهریور) در موافقت با استیضاح کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی گفت: آیا وضعیت اقتصادی مردم را نمی‌بینیم و صدای مستضعفان را نمی‌شنویم چگونه است؟ در این وضعیت بد اقتصاد زندگی مردم سخت‌تر شده و زندگی برخی دیگر بهتر و شیرین‌تر می‌شود.

وی تصریح کرد: وزارت اقتصاد و دارایی وظیفه خود را در تنظیم سیاست‌های اقتصادی، مالی و هماهنگی‌های لازم را انجام نداده است و متاسفانه این وزارتخانه هیچ استراتژی برای پیشبرد مسائل اقتصادی نداشته و حتی برای سازمان‌های تابع خود هم برنامه‌ای ارائه نکرده است.

خادمی تاکید کرد: این وزارتخانه دارای ناهمگونی مدیریتی بوده و حتی از مدیران بی انگیزه و خسته در راس امور خود استفاده می‌کند که این از معایب این وزارتخانه است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه شاخص‌های کلان بانکداری رو به نابودی است افزود: بانک‌ها با پول مردم شرکت و هلدینگ تاسیس کردند آیا وظیفه بانک‌ها این است و بانک ها چه ربطی به خرید فولاد و پتروشیمی دارند.

نماینده مردم ایذه و باغملک با تاکید بر اینکه معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی در وزارت اقتصاد و دارایی بیشتر در سفر خارجی به سر برده و عملکردشان خروجی مشخصی ندارد گفت: در بیمه‌ها وضعیت خوبی حاکم نیست و ما شاهد صدور بیمه‌نامه برای هواپیمایی آسمان بدون دریافت حق بیمه سنوات قبل و سال جاری بودیم در حالی که این شرکت باید 28 میلیارد تومان خسارت می‌داد.

وی ادامه داد: دختر یکی از مسئولان خودروی 350 میلیونی با صد میلیون تخفیف و با وام 4 درصد دریافت کرده است و این در حالی است که در این کشور فوق لیسانس‌ها به دنبال نظافت‌چی شدن هستند و امروز اگر خاوری نیست اما روحیه اشرافی گری وی در بدنه مدیران اقتصاد جاری است.

خادمی اظهار کرد: در هیچ کشوری چنین رانت و فسادی وجود ندارد، فساد و تخلفات مالی در برخی بانک‌های مالی به اوج رسیده است،  جوانان این کشور بیکار هستند و بانک‌ها چه می‌کنند؟

عضو کمیسیون انرژی اظهار کرد: ژن‌های معیوب نه تنها بیمه بلکه بانکداری را به خطر انداختند، فرزند بیست و چند ساله مشاور رئیس جمهور در شرکت زیر مجموعه وزارت اقتصاد چه می‌کند؟ اختلاس، قاچاق و تخلفات گسترده در گمرک بیداد می‌کند و طی سال هایی که کرباسیان در گمرک حضور داشت چه شد بازرسی پرده از قاچاق سازمان یافته 15 تریلیون دلاری برداشت و چرا بایگانی گمرک و اسناد سال 92 و 93 آتش گرفت.

خادمی بیان کرد: گفته شده که دولت برای پرداخت بدهی خود دلار را گران می‌کند و متاسفانه وضعیت بازار ارز از دیگر نقاط ضعف عملکرد کرباسیان به عنوان وزیر اقتصاد و دارایی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
ما از نمایندگان ملت انتظار داریم به مشکلات مردم رسیدگی کنند
آخرین اخبار