معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیماری وبا در شهرستان زلزله زده ثلاث باباجانی را رد کرد و گفت: علت مراجعه تعدادی از مردم این شهرستان به مراکز بهداشتی درمانی یک 'گاستروآنتریت' ساده (التهاب روده ) بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ابراهیم شکیبا  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:   تعدادی جزئی از بیماران با علائم اسهال و برخی هم با علائم تهوع در شهرستان ثلاث باباجانی به مراکز درمانی مراجعه کردند و بیماری به سرعت کنترل شد و در این مورد حتی یک نفر هم بستری نشد.

وی ادامه داد گفت: بیماری هم اکنون کنترل شده و هیچ گونه اپیدمی نداریم و در حال ارائه آموزش به مردم هستیم تا بیماری شعله ‌ور نشود.

شکیبا تصریح کرد: این بیماری وبا نبوده و در حد گاستروآنتریت (التهاب روده) بسیار ساده بوده است که برخی‌ها علائم اسهال و برخی استفراغ داشتند و به صورت سرپایی مداوا شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: نمونه‌های بسیار زیادی از آب شهر هم از لحاظ باکتریال و ویرال آزمایش شده است و علاوه بر این موارد کلرسنجی‌های متعددی انجام‌ شده و حتی بازدیدهای میدانی و محلی از شهرک‌های اطراف، داخل شهر و جاهایی که به هر عنوان احساس کردیم که کانون بیماری باشد صورت گرفته است.

انتهای پیام/س

رد هر گونه بیماری وبا در ثلاث باباجانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.