جشنواره شب های فرهنگی کرمانشاه به منظور معرفی ظرفیت های گردشگری این استان در جزیره کیش آغاز بکار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلیل بالایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : اولین شب از جشنواره شب های فرهنگی کرمانشاه در کیش از شامگاه جمعه (دوم شهریور) با حضور گسترده مردم و گردشگران در تالار شهر جزیره کیش برگزار شد.

وی گفت : در این جشنواره که باهدف معرفی جاذبه های گردشگری، فرهنگ و آداب و رسوم کرمانشاه در حال برگزاری است، هشت غرفه صنایع دستی استان شامل غرفه گیوه، مینای سفال، چرم، لباس محلی و... برپا شده است.

وی افزود : همچنین دنده کباب و خورش خلال به عنوان دو برند غذای استان کرمانشاه در قالب دو غرفه به گردشگران معرفی و عرضه شده است.

بالایی ادامه داد : اجرای موسیقی محلی، مراسم آئینی و معرفی آواها و نواهای سنتی و بومی کرمانشاه از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در این جشنواره است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : وجود سنگ نوشته های هخامنشی، کاخ ها و آتشکده های متعدد در مسیر محور ساسانی کرمانشاه، بقایای بناهایی از دوران اشکانیان، تکایا و مساجد منحصر بفرد از زمان زندیه و قاجاریه همه نشان قدمت این سرزمین دارد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر کرمانشاه را به دلیل طبیعت بکر و زیبا و نیز سراب های متعدد سرزمین آب و سنگ نامیده اند که فرصت بسیار خوبی برای علاقمندان به گردشگری طبیعی است که با سفر به این استان از این طبیعت لذت ببرند.

وی به وجود پنج بازارچه‌ مرزی کرمانشاه و ظرفیت گردشگری تجاری این استان اشاره کرد و افزود: در بحث گردشگری جنگ نیز این استان تجربه هشت سال دفاع مقدس را دارد که در این رابطه 9 هزار و 800 شهید را برای زنده نگه داشتن اسلام و دفاع از این سرزمین تقدیم کرده است.

بالایی کرمانشاه را سرزمین پهلوانان بزرگ و سرزمین فرهنگ، ادب و میهمان نوازی خواند و یادآورشد: قرار داشتن کرمانشاه در مسیر شاهراه ابریشم و عتبات عالیات باعث شده تا مردم این استان از دیرباز میزبانان شایسته و میهمان نوازی برای کاروانیان و زائرین کربلای معلا باشند.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

کرمانشاه به دلیل طبیعت بکر و زیبا و نیز سراب های متعدد سرزمین آب و سنگ نامیده شده است

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.