دهقان گفت: در جلسه‌ای که امروز بین مسئولان شرکت‌های هواپیمایی داخلی و سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد، نرخ پروازها تا پایان مهر تعیین شد و هیچ شرکتی اجازه ندارد بالاتر از این نرخ‌ها بلیت بفروشد.

سقف قیمت بلیت پروازهای داخلی تا آخر مهر اعلام شدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه در این جلسه شرکت‌های هواپیمایی ایرانی داوطلبانه اعلام آمادگی کردند که با وجود آزاد سازی نرخ‌ها به منظور کمک به شرایط اقتصادی کشور و سیاست‌های صنعت هواپیمایی نرخ‌های مشخصی برای انجام پروازهای داخلی‌شان نهایی کرده و تا پایان مهر ماه امسال تغییری در آنها ایجاد نکنند افزود: با اجرایی شدن این سیاست، نرخ‌های اجرایی شده در طول روزهای گذشته به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان این که نرخ جدید پروازها روی سایت سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی قرار گرفته است افزود: به عنوان مثال نرخ پرواز در مسیرهای پرتردد با احتساب عوارض فرودگاهی، عوارض نظارت بر ایمنی، عوارض شهرداری و نرخ پایه پرواز در مسیر تهران - اهواز 320 هزار تومان، در مسیر تهران- اصفهان 290 هزار تومان، تهران - شیراز 380 هزار تومان، تهران - مشهد 390 هزار تومان، تهران - کیش 510 هزار تومان و تهران - بندرعباس 540 هزار تومان تعیین شده است.

وی افزود: نرخ بلیت در مسیر تهران - چابهار هم 640، تهران - تبریز 310 و تهران - عسلویه 490 هزار تومان است.


بیشتر بخوانید: اختصاص قطعی ارز از طریق سامانه نیما به شرکت‌های هواپیمایی 


دهقان ادامه‌ داد: این نرخ‌ها سقف مجاز قیمت بلیت پروازها به شمار می‌رود و در صورت کشش بازار و تصمیم‌گیری شرکت‌های هواپیمایی امکان پایین آمدن آن وجود دارد، اما قطعا هیچ شرکتی اجازه نخواهد داشت که بیشتر از این قیمت بلیت فروشی کند.

وی با بیان اینکه کاهش تعداد مسافران حاصل از افزایش نرخ بلیت قطعا برای خطوط هواپیمایی اتفاق خوبی به شمار نمی‌رود، تأکید کرد: با وجود تمام فشارهای بین‌المللی که تامین نیازهای شرکت‌های هواپیمایی ایران را با دشواری‌های فراوان مواجه می‌کند و برغم اینکه با سیاست‌های جدید ارزی شرایط برای تأمین نیازهای شرکت‌ها بسیار دشوارتر از گذشته شده است، اما خطوط هوایمایی داخلی تصمیم گرفته‌اند با همراهی با سیاست‌های دولت، نرخ‌های مشخصی را تعیین کنند و به آنها پایبند باشند.

گفتنی است نرخ تسعیر ارز در این محاسبات 80 هزار ریال محاسبه شده است و نرخ سایر خطوط در پایگاه اینترنتی انجمن شرکت‌های هواپیمایی به نشانی www.aira.ir در دسترس قرار دارد.

برای دیدن نرخ پروازهای داخلی بر روی لینک کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
خدا قوت دلاور
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۰۸:۰۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
تو دفتر هواپیمایی سفر سبز تو اهواز بلیط اهواز تهران 351 هزار تومنه بهشون میگی چرا اینقده میگن نرخ مصوبه ...

زنگ میزنی 124 مبارزه با گرانفروشی میگی این جنس رو تو تلویزیون میگن اینقد چرا مغازه اینقد میده ؟ میگه این نرخی که ما میگیم دولتیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
چرا عسلویه 500 تومان ...چون کارگر بدبخت میره میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
اره بلیط گرون نشه اخه مردم ندار که نمیتومن هوا چی چی را ببینن پس بایدهوای هوا پران را داشت
Germany
یوسف
۲۳:۳۷ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
معلومه کی سوار هواپیما میشه ثروتمندان و ژن های خوب .مردم عادی که اکثریت جامعه را تشکیل میدهند پول سوارشدن هواپیما ندارند.امیدوارم عدالت حداقل این یک مورد رعایت بشه و ارز ۱۰هزاری آزاد برا تهیه بلیط لحاظ بشه.اگر بیان از صندوق بیت المال و ارز مسافری ۴ هزاری بدن بهشون خیانت در حق مردم عادی میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
این ملت چطوری با قیمت بلیط 390 هزارتومن میتونن از تهران بروند مشهد زیارت! مطمئنا مسافرها به شدت کم خواهد شد! ما که حقوقمان مثل تورم واقعی کشور افزایش چندبرابری نداشته تا از پس خرید بلیط هواپیما بربیاییم!
Iran (Islamic Republic of)
بهرام بهين پور
۲۲:۰۳ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
يك بار هم كلمه [ داخلى ] بكار گرفته نشده در حاليكه همه صحبت ها و بحث ها روى پرواز هاى داخلي است
بهاي بليط پرواز هاي خارجي با ارز ازاد ( ارز قاچاق سابق ) محاسبه ميشود كه نسبت به
سال ٩٦ سه برابر شده است
Germany
ناشناس
۲۱:۵۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
هواپیماها با تعداد کمی مسافر مجبور به پرواز بودند.
Germany
ناشناس
۲۱:۲۸ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
معلوم نیست قیمت فروش بلیط هواپیما
در بورس قرار دارد یا نه
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۲۱:۱۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
ماشالا چقد ارزون .......
بعدش اینم میشه مثل قیمت ماشین ک گفتن بیشتر نمیشه الان شده ۳ برابر
Germany
حسین کرد
۱۹:۲۶ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
وقتی پول زیادی توکبسه شرکت فرودگاههای کشورمیماند ونمیتوانه خرجش بکنه (ه از حق عبور پروازهای خارجی)بخاطر اینکه نره توصندوق دولت که بره جائی دیگه کسری بودجه را تامین بکنه .میان تمام بدهی شرکتهای دولنی وخصوصی را از این پول فک میکنند یعنی از جیب مردم..
آخرین اخبار