دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب گفت: ۶۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره شعر «غدیریه» بناب واصل شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ صدقی دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه جشنواره هیجدهم شعر «غدیریه» هفتم شهریور ماه جاری برگزار خواهد شد؛ گفت: بیش از ۶۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره واصل شده است.

به گفته دبیر اجرایی جشنواره هیجدهم شعر غدیریه بناب، آثار ارسالی در ۳ بخش شامل اشعار ترکی، اشعار فارسی با مضامین غدیر و شخصیت والای امیرالمؤمنین علی (ع) بوده و همچنین با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری بنام «استفاده از کالای ایرانی» این مضمون نیز موضوع بخش ویژه جشنواره خواهد بود که در قالب داستان کوتاه در راستای ترویج استفاده از کالای ایرانی اجرا خواهد شد.

به گفته صدقی، ۵۰ اثر نیز در این بخش به جشنواره واصل شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب در ادامه از معرفی داوران این جشنواره نیز خبرداد و گفت: در بخش شعر فارسی اساتید علیرضا قزوه و عبدالجبار کاکایی به همراه غلامرضا امامعلی زاده، در بخش شعر ترکی غلامرضا امامعلی زاده، نادر سالک و خانم نرگس باقریان و در بخش داستان کوتاه استاد علی اصغر برزی، حسین قربان زاده و خانم مهلا منصوری آثار رسیده به جشنواره را داوری خواهند کرد.

صدقی تصریح کرد: داوران این دوره از جشنواره اساتید سرشناس ادبیات کشور و نویسندگان برجسته و مدرسان دانشگاه‌ها در حوزه ادبیات هستند. 

 

انتهای پیام/ش

شهرستان بناب میزبان برگزاری جشنواره شعر غدیریه 

برچسب ها: وزارت ارشاد ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.