عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تدوین طرح افزایش قدرت خرید مردم و جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی در مجلس خبر داد.


تدوین طرح افزایش قدرت خرید مردم و جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی در مجلس/ فعالان اقتصادی به سامانه نیما اعتماد کنندمحمدرضا تابش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بسته دوم ارزی دولت در کنار ایجاد بازار ثانویه و تقویت سامانه نیما توانسته تعادل و توازنی را در بازار سکه و ارز به وجود بیاورد گفت: اکنون میزان عرضه ارز در سامانه نیما به مراتب بیشتر از میزان ارز خریداری شده است.

وی افزود: به دلیل آنکه فعالان اقتصادی و مردم انتظارشان این است که قیمت ارز پایین بیاید، خیلی بازار معاملات ارز در سامانه نیما رایج نشده است، اما مردم و فعالان اقتصادی باید بدانند که قیمت دلار باتوجه به محدودیت‌های اعمال شده علیه ایران و افزون شدن بیشتر آن، خیلی پایین نخواهد آمد.

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار تصریح کرد: فعالان اقتصادی و مردم باید از دستیابی به دلار با قیمت‌های قبلی صرف نظر کنند و به وضعیتی که اکنون حاکم می‌شود، اعتماد کنند.

نماینده مردم اردکان تاکید کرد: فعال شدن دوباره صرافی‌ها، بازگشایی سپرده‌های ارزی توسط بانک‌ها، تغییرات در ثبت سفارشات و اعلام کالاهای اساسی و ... از جمله اقداماتی خوبی است که انجام شده و مردم باید به سامانه نیما اعتماد کرده و ارز مصرفی خود را از آنجا تامین کنند.

تابش با تاکید بر اینکه افزایش قدرت خرید مردم و پول ملی از مواردی است که دولت باید به آن اهتمام داشته باشد بیان کرد: ما در حال تدوین طرحی با عنوان افزایش قدرت خرید مردم و جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی هستیم که به زودی آن را تقدیم هیئت رئیسه خواهیم کرد تا دولت موظف و مکلف به اجرای این موضوع به ویژه نسبت به اقشار ضعیف جامعه شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نظارت بر بازار و عملکرد فعالان اقتصادی را از اقدامات مهم دیگر توسط دولت دانست و گفت: حال که ارز مورد نیاز به ویژه درباره کالاهای اساسی در اختیار فعالان اقتصادی قرار می‌گیرد، دستگاه‌های نظارتی باید با رصد کامل بر بازار و حساب کشی، ضمن حمایت از آنها در هر کجا که کمبود یا تخلفی انجام می‌شود هم ورود کنند تا در حوزه کالاهای اساسی کمبودی نداشته باشیم.

وی اظهار کرد: به طور مثال در حوزه طرح تحول سلامت دولت باید تا پایان سال 3500 میلیارد تومان پرداخت کند که اکنون 3 هزار میلیارد تومان آن را پرداخت کرده و این موضوع بدان معنا است که تامین داروی مورد نیاز و وسایل و تجهیزات پزشکی و سلامتی مردم بسیار حائز اهمیت بوده و زودتر از موعد بودجه آن پرداخت شده است، لذا ما دیگر نباید با وجود دستگاه‌های نظارتی در این حوزه دچار مشکل باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
تدوین طرح افزایش قدرت خرید مردم و جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی در مجلس

کی؟ چه زمان؟ ما قشر ضعیف بیچاره شدیم.
چقدر بده آدم جزء قشر ضعیف باشه
خوش به حال اونهایی که درآمد خوب دارند چون دیگه مثل ما اینقدر غضه نمی خورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
هروقت این مسئولان گفتن به ما اعتماد کنید فرداش همه چی گرون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
نرخ برابری ریال با طلا را اعلام کنید و به آن پایبند باشید تا دچار مشکل نشویم بطر مثال یک گرم طلا =صدهزارتومان
آخرین اخبار