آمریکا بمب اتمی ارتقایافته «بی ۱۲-۶۱» را آزمایش کرد

نیروی هوایی آمریکا با استفاده از بمب‌افکن رادارگریز بی-۲، بمب اتمی ارتقایافته بی ۱۲-۶۱ را آزمایش کرد.

آمریکا بمب اتمی بی 12-61 را بیشتر تجهیز می‌کندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیروی هوایی آمریکا اخیرا در تلاش به منظور بازبینی دقت و توانایی تسلیحات هسته‌ای خود برای انجام حملات مختلف، با استفاده از بمب‌افکن رادارگریز بی-2، بمب اتمی ارتقایافته بی 12-61 را آزمایش کرد.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، آخرین ارتقای بی 12-61، این نوع بمب اتمی را قادر به اجرای حملات نفوذ زمینی، تخریب اهداف مقاوم شده زیرزمینی، انجام حملات با قدرت بالا، انفجار بر روی سطح زمین و سنگرشکن کرده و نیروی هوایی را قادر می‌سازد همه ویژگی‌های مذکور را در یک نوع بمب با هم در اختیار داشته باشد.

هانس کریستنسن، مدیر پروژه اطلاعات هسته‌ای اعلام کرد: مزیت اصلی بی 12-61 این است که این نوع بمب هسته‌ای تمامی قابلیت‌های بمب‌های اتمی را در مقابل کل سناریوهای هدف در خود جمع کرده است.

با این حال بمب اتمی بی 12-61 تنها بخش از تجهیزات نظامی آمریکا نیست که ارتقا یافته است. قرار است بخش سیستم مدیریت دفاعی بمب افکن بی-2، که برای اولین بار در دهه 1980 میلادی رونمایی شد، نیز ارتقا یابد. این بخش سخت‌افزاری است که برای کمک به بمب‌افکن برای تشخیص و جلوگیری از دفاع هوایی دشمن بکار می‌رود.

نیروی هوایی آمریکا در حال حاضر از حدود 20 بمب‌افکن استفاده می‌کند. بمب‌افکن B-21 Raider نسل بعدی بمب‌افکن‎‌های نیروی هوایی آمریکا خواهد بود. اواخر ماه ژوئن نیز گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد اداره امنیت ملی هسته‌ای وزارت انرژی و نیروی هوایی این کشور بمب بی 12-61 را در منطقه تونوپا در نوادا مورد آزمایش قرار داد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار