رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فامنین گفت: 29 کیلوگرم گوشت به دلیل غیر بهداشتی بودن از چرخه مصرف در این شهرستان خارج شد.

خروج 29 کیلوگرم گوشت غیر قابل مصرف در فامنینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمود مشهوری، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فامنین از  اتمام بازرسی ها و نظارت بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی در عید قربان خبر داد و افزود: با بهره‌گیری از تمام امکانات و  تجهیزات طرح بازرسی و نظارت بهداشتی در شهرستان فامنین انجام شد.

وی با اشاره به فعالیت2 اکیپ ثابت و 3 اکیپ سیار متشکل از 2 دامپزشک، 4 کارشناس دامپزشکی و یک روحانی به عنوان ناظر ذبح شرعی، گفت:‌ این تیم به منظور حفظ سلامت مصرف‌کنندگان و اطمینان از حلالیت گوشت دام‌های قربانی مردم شهرستان را نظارت و بازرسی بهداشتی و شرعی کردند.

 رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فامنین افزود: در روز عید اکثر دام‌های قربانی در کشتارگاه صنعتی کشتار و مردم شهرستان نیز از خدمات رایگان نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی بهره‌مند شدند.

مشهوری با اشاره به اینکه تب کریمه‌کنگو (CCHF) از بیماری‌های مشترک انسان و دام است که بدون هیچ علائمی ظاهر می‌شود، خاطرنشان کرد: با کشتار دام در کشتارگاه و پس از طی مراحل پیش‌سرد از انتقال چنین بیماری پیشگیری می‌شود.

وی  با بیان اینکه در این طرح4 رأس دام سنگین و 54 رأس دام سبک مورد بازرسی و نظارت بهداشتی قرار گرفتند، گفت: 29  کیلوگرم گوشت و آلایش دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف به علت آلودگی، ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.

انتهای پیام/ب

شناسایی 29 کیلو گرم دام غیربهداشتی در فامنین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.