هنرمندان مناطق زلزله زده کرمانشاه هنرهای صنایع دستی خود را در تهران به نمایش می گذارند .

بالایی مدیر کل اداره میراث فرهنگی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت : سی‌امین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران سوم تا نهم شهریور با حضور هنرمندان صنعتگر سراسر کشور در 500 غرفه آثار صنایع دستی استان های خود را به نمایش می گذارند.

وی گفت : در این نمایشگاه 9 غرفه صنایع دستی به هنرمندان صنعتگر کرمانشاهی اختصاص داده شده که از این تعداد چهار غرفه بصورت رایگان در اختیار هنرمندان صنعتگر مناطق زلزله زده کرمانشاه قرار داده شده است .

بالایی افزود : چهار نفر از نمایندگان هنرمندان صنعتگر مناطق زلزله زده در غرفه‌های 31 تا 34 سالن‌های 10 و 11 نمایشگاه در فضایی بالغ بر 21 متر مربع برخی از تولیدات صنایع دستی این مناطق را همچون گیوه، احجام چوبی، البسه محلی و... عرضه می‌کنند غرفه های 18 تا 20 سالن های 8 و 9 نمایشگاه در فضایی 40 مترمربعی به عرضه جاجیم بافی، گلیم بافی، آئینه کاری و نقاشی روی شیشه اختصاص یافته همچنین غرفه ای دیگر را به هنرمندان صنعتگر "نودشه" به عنوان شهر ملی گیوه و روستای "فش" به عنوان دهکده ملی سازهای سنتی اختصاص داده شده تا تولیدات خود را بصورت ورکشاپ برای بازدیدکنندگان از نمایشگاه به نمایش درآورند.

وی افزود : در کنار غرفه‌های صنایع دستی، غرفه سیاه چادر نیز برپا است تا به پخت، عرضه و معرفی غذاها، شیرینی ها و نان های محلی استان بپردازند.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی کرمانشاه در نمایشگاه تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.