مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد واشنگتن قصد دارد بودجه کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل را کاهش دهد.

آمریکا بودجه کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل را کاهش می‌دهدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، جان بولتون -- مشاور امنیت ملی کاخ سفید -- اعلام کرد واشنگتن قصد دارد بودجه کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل را کاهش دهد.

این تازه ترین اقدام دولت دونالد ترامپ علیه نهادهای وابسته به سازمان ملل محسوب می‌شود. بولتون گفت با قطع بودجه آمریکا، کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل بزرگترین حامی مالی خود را از دست خواهد داد.

آمریکا حدود 22 درصد از کل بودجه کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل را تامین میکند. بولتون در مصاحبه ای که روز پنج شنبه انجام داده است گفت مقامات آمریکایی محاسبه می‌کنند که چه مقدار از بودجه‌ آمریکا به دفتر کمیسیونر و چه مقدار به شورای حقوق بشر سازمان ملل که 47 عضو دارد می‌رسد و آن را کاهش خواهد داد.

براساس گزارش ها، «میشل باچلت» رئیس سابق این دفتر که شیلیایی است قرار است ماه آینده جایگزین «زید رعد الحسین» کمیسیونر فعلی شود. جان بولتون اشاره‌ای به دلیل این تصمیم نکرده است اما از زمان روی کار آمدن ترامپ در آمریکا، وی همواره از بودجه‌ای که واشنگتن برای سازمان ملل و نهادهای بین المللی اختصاص می‌دهد انتقاد کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار