نحوه ساخت و تولید خودکار فضایی + فیلم

این خودکار که توسط فضانوردان استفاده می‌شود میتواند در جاذبه‌ی صفر، زیر آب و در دماهای بسیار زیاد و یا بسیار کم بنویسد

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ این خودکار از کاربید تنگستن ساخته شده و به‌صورتی سوار شده است که نشتی نداشته باشد. شناوری کشویی جوهر را از گاز فشردهٔ نیتروژن که تحت فشار تقریبی ۳۵ پوند بر اینچ مربع (۲۴۰ کیلوپاسکال) قرار دارد جدا می‌سازد. جوهر تیکسوتروپی که در مخزنی مهر و موم‌شده و تحت فشار قرار دارد به ادعای سازنده سه برابر بیشتر از خودکارهای معمولی می‌نویسد. این خودکار تا ارتفاع ۳۸۱۰ متری (۱۲٬۵۰۰ فوت) و در محدودهٔ دمایی -۳۰ تا ۲۵۰ درجهٔ فارنهایت (-۳۵ تا ۱۲۰ درجهٔ سانتی‌گراد) توانایی نوشتن دارد. عمر مفید تقریبی این خودکار ۱۰۰ سال است.

 

بیشتر بخوانید: نحوه آماده سازی بزرگترین تلسکوپ جهان

 

انتهای پیام/

تولید قلم فضایی + فیلم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهین شیشه گر
۱۵:۴۸ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
به نام خدا.امریکامیلیونهادلارهزینه برای تولیداین خودکاربرای استفاده درفضاهزینه کرددرصورتیکه شوروی بدون هیچ هزینه ای وسیله نوشتن درفضاراپیداکرده بود وآنهم مدادگرافیتی بودکه درهرصورتی بدون داشتن نیروی جاذبه هم درفضامی توان باآن نوشت.
هزینه کردن مهم نیست بلکه استفاده ازفکرخلاق که جایگزین مناسب وباکمترین هزینه راپیداکندمهم است.
درساخت سانتریفوژهای نسلهای بالاترIRساخت ایران ظاهرااستفاده ازتکنولوژی ایرانی بهترازتکنولوژی غربیهابوده که رهبری اشاره داشتندبعضاآژانس بین المللی انرژی اتمی ازتکنولوژی ماجاسوسی کرده اندوبه غرب داده اند.
برای ساخت جنگنده بمب افکن کوثرهم ممکن است ازفن آوری ساده تراماکاربردی ترنسبت به فانتومF5استفاده شده باشدکه البته بومی بودن آن ماراازوابستگی رهانیده اماشایدبرتریهای تکنولوژیک نسبت به نوع امریکایی داشته باشد.