امام جمعه یزد با اشاره به اینکه فعالیت احتکار کنندگاه بر خلاف اهداف ملی است گفت: باید داشته هایمان را برای تولید و تقویت اقتصاد داخلی صرف کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ آیت‌الله  ناصری‌یزدی در خطبه‌های این هفته نماز‌جمعه یزد با تبریک ایام‌الله دهه امامت و ولایت و هفته دولت اظهار داشت: قرآن کریم و دین مبین اسلام در هدایت انسان به کمال و سعادت بهترین راه و آیین هستند، ولی انسان نیازمند افرادی است که احکام الهی را پس از پیامبر گرامی اسلام (ص) به مردم بیان کنند.

وی با تاکید بر اینکه نام این افراد را امام و پیشوا گذاشتند، خاطرنشان کرد: کسانی که برای ما آیات قرآن و دستورات پیامبر را بیان کنند باید چند خصلت داشته باشند که اولین آن عصمت برای نداشتن خطا در تفسیر و بیان احکام و آیات است.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: عامل و عالم به قرآن و تفسیر آن و بهره‌مندی از عدالت هم از دیگر ویژگی‌هایی است که باید در وجود امام و پیشوا نمود داشته و به اسرار زندگی و قرآن آگاهی کامل داشته باشد.

ناصری‌یزدی با تاکید بر اینکه انسان در زمان بحران باید داشته‌هایش را با دیگر برادران و خواهرانش تقسیم کند، اظهار داشت: زمانی که وضعیت جامعه با مشکل مواجه می‌شود متاسفانه برخی افراد به‌جای اینکه به فکر دیگر افراد جامعه باشند اقدام به احتکار می‌کنند و برخی هم پول‌هایشان را در این عرصه حساس به خارج از کشور می‌برند و در آنجا سرمایه‌گذاری می‌کنند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: الان ما باید هرچه که داریم را برای تولید و تقویت اقتصاد داخلی کشور صرف کنیم و زمینه‌ای را فراهم کنیم که مشکلات جامعه برطرف شود، چرا عده‌ای از افراد جامعه کالا‌ها را احتکار می‌کنند و نمی‌گذارند دیگر افراد به آن دسترسی داشته باشند.

ناصری یزدی به حادثه‌های ایجاد شده برای اردو‌های ورزشی یزد اشاره کرد و گفت: این که جدای از تشکیلات دولت و ورزش برخی آموزشگاه‌ها اقدام به اردو بردن دانش‌آموزان می‌کنند که به این وسیله پول و ارز مسافرتی دریافت کنند را باید به صورت جدی متوقف کرد.

امام جمعه یزد از مسئولان خواست نظارت بیشتری در این زمینه‌ها داشته باشند گفت: چرا آموزشگاه‌ها باید به صورت قارچ گونه اقدام به برگزاری اردو‌هایی کنند که تنها برای آن‌ها درآمدزایی به دنبال داشته باشد و جوانان ما را در کشور‌های دیگر به حال خود رها کنند و همانند دو نوجوان عزیزمان در گرجستان غرق شوند.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار