معاون منابع نیروی انسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت:ایران سال‌هاست با تحریم‌های چندجانبه مواجه بوده و این پیشرفت‌ها صرفاً با توانمندی بومی و جوانان ایرانی به دست آمده و از کشورهایی که میلیاردها دلار برای صنایع دفاعی هزینه کردند، پیشتاز هستیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید مجید ابن‌الرضا معاون منابع نیروی انسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: انقلاب اسلامی تأثیرات شگرفی در کشور، منطقه و جهان داشته است.

وی با اشاره به تقویت قدرت نظامی ایران افزود: دستاوردهای جمهوری اسلامی نشان داده که تفاوت‌های زیادی در بخش نظامی و دفاعی با زمان رژیم طاغوت دارد و تحریم‌های ظالمانه هم نتوانسته مقابل این پیشرفت‌ها را بگیرد.

معاون منابع نیروی انسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: رهبر انقلاب در بازدیدی که سال گذشته از نمایشگاه وزارت دفاع داشتند فرمودند«در دنیایی که کشورهای مستکبر از ظلم و تجاوز به کشورها ابایی ندارند، افزایش قدرت دفاعیه امنیت کشور را به همراه دارد».

وی خاطرنشان کرد: ایران در تمام عرصه‌ها یک بازیگر تأثیرگذار در منطقه است و جمهوری اسلامی توانسته از گردنه‌هایی همچون جنگ 8 ساله، تحریم، ترور دانشمندان، حملات گروه‌های تروریستی و ... عبور کرده و به عنوان نظامی مقتدر پایدار بماند.

ابن‌الرضا اذعان داشت: پیشرفت در صنایع دفاعی به گونه‌ای بود که ما را به عنوان دارنده فناوری در این حوزه تبدیل کرده، همچنین قدرت بازدارندگی ما گزینه‌های نظامی را ساقط کرده و شاهد هستیم دشمن به جنگ نرم و اقتصادی روی آورده است که این دستاوردها معادله قدرت را به نفع کشور تغییر داده است.

وی یادآور شد: ایران سال‌هاست با تحریم‌های چندجانبه مواجه بوده و این پیشرفت‌ها صرفاً با توانمندی بومی و جوانان ایرانی به دست آمده و از کشورهایی که میلیاردها دلار برای صنایع دفاعی هزینه کردند، پیشتاز هستیم.

معاون منابع نیروی انسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کرد: ایران اسلامی از بدو انقلاب مورد تهدید خارجی بوده به همین دلیل و بر اساس آیه صریح قرآن لازم است خود را قوی کرده و لحظه‌ای فروگذار نکنیم؛ موقعیت ایران به گونه‌ای نیست که نسبت به تحولات منطقه منزوی باشد.

وی ابراز داشت: برپایی جنگ‌های نیابتی در سوریه، عراق و یمن نیز در همین راستاست که با پایداری جبهه مقاومت دلارهای که برای تشکیل گروه‌های تروریستی هزینه شده بود را بیهوده کرد.

ابن‌الرضا با بیان این که بر اساس سخنان وزیر دفاع، دفاع اطمینان بخش دست پیدا کرده‌ایم، بیان کرد: در برنامه 4 ساله وزارت دفاع ارتقای قدرت دفاعی موشکی اولویت برنامه‌ها تعیین شد و گام‌هایی نیز برداشته شده که نه‌تنها خودکفا شده‌ایم بلکه به قدرت بازدارندگی هم رسیده‌ایم.

وی با اشاره به مقایسه بودجه‌های نظامی در کشورها متذکر شد: در مقایسه با سایر کشورها بودجه نظامی کمتری داریم، عربستان پس از آمریکا و چین سومین بودجه نظامی دنیا را دارد؛ سایر کشورهای حوزه خلیج فارس نیز با وجود کسری بودجه هزینه‌های هنگفتی را به صنایع دفاعی اختصاص داده‌اند.

معاون منابع نیروی انسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: امروز صنایع دفاعی از مهندسی معکوس عبور کرده و نیازمندی‌های خود را با توانمندی‌های داخلی تأمین می‌کند؛ صنایع دفاعی از ظرفیت‌های خالی در تأمین نیازهای غیر دفاعی از جمله طراحی و تولید موتور دیزل ملی که اخیراً رونمایی شد و می‌تواند در آینده نیاز کشور به موتورهای دیزلی را برطرف کند، استفاده می‌کند.
وی با اشاره به کاهش تهدید هوایی کشورمان تأکید کرد: روسیه پس از 15 سال سامانه اس.300 را به ایران تحویل داد اما در این سال‌ها باور 373 را با امکانات بیشتر طراحی کردیم که تست‌هایی نهایی را انجام داده و به زودی در اختیار پیامدهای دفاعی کشور قرار می‌گیرد.

ابن‌الرضا عنوان داشت: جنگنده مافوق کوثر در بخش صنایع دفاعی که بیشتر متخصص‌های آن از اصفهان بود، به تازگی رونمایی شده است؛ در زمینه پهباد و بالگرد پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم و برای ارتقا و بهینه‌سازی بی‌نیاز از خارج هستیم.

وی افزود: حوزه سایبری با همراهی متخصصان صنعت دفاعی شبکه ارتباطی قوی پدافند تهیه شده تا هیچ نقطه کوری در کشور وجود نداشته باشد؛ رادارهای رهگیر، ارتفاع پست و ... ایران را به جایگاهی بالایی رسانه است.
یادآور شد: رزم زمین انواع مهمات و تسلیحات، کلاس تانک کرار بعد از تانک های آمریکایی و انگلیسی قرار دارد، این پیشرفت ها رانی دشمنان را موجب شده است.
تصریح کرد: موشک دفاع راهبردی را به ما می دهد، دانش موشکی بومی است و توانایی ارتقا آن را داریم، اما از آنجا که 2 هزار متری پوشش می دهد از ارتقا برد آن خودداری کرده ایم، بر سرعت و قدرت تخریب تمرکز داشته ایم.
همانطور که رهبر انقلاب اشاره داشتند دوران بزن و دررویی تمام شده و این حقیقت جمهوری اسلامی است و طبیعی است که در خصوص توان موشکی مذاکره نخواهیم نکرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.