شهردار شهر بزانسون فرانسه با اجرای قانون ممنوعیت تکدی‌گری، از جریمه ۳۸ دلاری برای متکدیان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس، شهردار شهر بزانسون فرانسه که یکی از حامیان امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور نیز است به تازگی قانونی برای این شهر وضع کرده که موجب خشم اعضای حزب چپ فرانسه شده است.

جریمه ۳۸ یورویی برای تکدی گری در یکی از شهر‌های فرانسه!

بر اساس این قانون، افرادی که در خیابان‌ها و پیاده‌روهای این شهر می خوابند، در مکان های عمومی الکل مصرف می کنند، یا با نزدیک شدن به عابران اقدام به تکدی‌گری می کنند، با جریمه 38 یورویی مواجه می شوند.

«ژان لوئیس فوسرت» شهردار بزانسون در خصوص تصویب این قانون گفت: هدف از اجرای این قانون، جلوگیری از بی تمدنی در شهر و حفظ نظم عمومی است. این قانون همچنین قادر است با مساله رو به رشد تکدی‌گری مقابله کند.

وی در گفتگو با روزنامه فرانسوی «رپابلیسیون»  اظهار داشت: ساکنان محلی و صاحبان فروشگاه ها از حضور رو به رشد متکدیان به ستوه آمده اند و نیاز به اجرای چنین قانونی احساس می شود.

ممنوعیت تکدی‌گری در بزانسون شامل نشستن یا خوابیدن طولانی مدت در گوشه خیابان ها و پیاده روها، می‌گساری در اماکن عمومی و درخواست کمک از عابران است.

در همین حال، برخی اعضای حزب چپ فرانسه این قانون را محکوم و غیرقابل قبول توصیف کردند. آنها ضمن اعتراض به اجرای چنین قانونی، آن را مغایر با سنت بشردوستی مردم بزانسون عنوان کرده اند.

این قانون در تاریخ 9 ژوئیه تصویب و تا یک ماه دیگر اجرایی می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار