مرکز اصلاح نژاد و پشتیبانی مرغ بومی مازندران رتبه نخست مراکز اصلاح نژادی کشور را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ،  علیرضا عطائی نژاد معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مرکز اصلاح نژاد و پشتیبانی مرغ بومی مازندران با ۲۷ نسل اصلاح نژاد شده، رتبه نخست در بین مراکز اصلاح نژادی کشور را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از نسل ۲۷ اصلاح نژادی این مرکز، ۸ هزار قطعه نیمچه اصلاح نژادی در حال رکوردگیری، حدود ۳ هزار قطعه گله مادر تکثیری و حدودهزار و ۵۰۰ قطعه نیمچه فروشی وجود دارد، افزود: افزایش تعداد تخم مرغ و وزن بدن، کاهش سن بلوغ گله، افزایش وزن تخم مرغ ازجمله دستاورد‌های مهم این مرکز است.

عطائی نژاد در خصوص تولید چهار ماه نخست امسال این مرکز گفت: حدود ۱۷۵ هزار عدد تخم مرغ، ۹۰ هزار قطعه جوجه یکروزه بومی و حدود ۲۵ هزار قطعه نیمچه فروشی در سنین مختلف در این مزکز تولید و در اختیار متقاضیان در استان و سراسر کشور قرار گرفت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران توسعه و حفظ ذخایر ژنتیکی طیور بومی، مقاومت به شرایط سخت محیطی و بیماریها، استفاده مطلوب از مازاد مواد غذایی و زراعی، حمایت از توسعه پرورش طیور بومی در مناطق روستایی برای حفظ معیشت و تامین بخشی از پروتئین موردنیاز و جلوگیری از مهاجرت و افزایش تولید گوشت سفید و تخم مرغ ارگانیک را از اهداف این این مرکز برشمرد.

انتهای پیام/ م

جایگاه نخست مرکز اصلاح نژاد و پشتیبانی مرغ بومی مازندران در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا. محمودی
۰۱:۳۸ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
سلام. خسته نباشید وقتتون بخیر در مورد شغل مرغ تخمگذار و گوشتی اطلاعاتی میخواستم تا راهنمایی کنید برای اشتغال زدایی ممنون میشم راهنمایی کنید